Re: UPS + akumulator żelowy

Autor: Richma <richma_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 11:28:27 MET DST

Użytkownik "tomek" <tomek-a@USUN_TOgazeta.pl> napisał w wiadomości
news:f38e3h$7co$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Witam.
>
> Mam sobie jakiegoś tam UPSa, który podtrzyma komputer przez ok 5
> minut.
>
> Zainteresowałem się dokupieniem akumulatora i podłączeniem go do
> tego UPSa.
> Np jest burza i nie ma prądu a ja chcę pracować na komputerze :-)
> Wtedy przynoszę akumulator i podłączam go i pracuję kilka godzin.
>
> No i tu pytania jaka pojemność i jaka marka i na co zwracać uwagę ?

Markę taką, że dane na papierze pokrywają się z rzeczywistością :) .
Czas znamionowego prądu rozładowania (np. 10 godzin).
Mniejszy czas przy stałej pojemności daje większe obciążenie
akumulatora.

> Zakładam, ze monitor i komputer pobierałyby ok 200W mocy to czy np
> taki akumulator o pojemności 150Ah wytrzyma ze 3,5 godziny ?

Oczywiście.
Zakładam pojemność akumulatora na 10h, pobór prądu z akumulatora na 20
A (20Ax12V=240W),czyli:
teoretycznie 150Ah : 20A = 7,5 h (godziny pracy). Ale, że akumulator
jest przeciążony (obciążenie znamionowe =15A/10h) to tyle nie
wytrzyma, czas 3,5 h jest całkowicie realny. Zwróć uwagę na to, że
kupując akumulator przystosowany do obciążenia znamionowego, czas jego
pracy będzie o wiele dłuższy.

--
Richma