Re: UPS + akumulator żelowy

Autor: tomek <tomek-a_at_USUN_TOgazeta.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 08:20:46 MET DST

MadMan pisze:

> Zależy jaki UPS. Mój na przykład działa na 2 akumulatorach 9Ah i trzyma
> wg apcupsd 20 minut przy maksymalnym obciążeniu (jeśli procesor jest
> odciążony, to ok. 30). Z prostej kalkulacji wynika, że 3 godziny są
> realne, ale jest jedno zastrzeżenie - UPS musi to wytrzymać i się nie
> spalić :) Przy tanich konstrukcjach może być problem, ale np. niektóre
> APC Smart są przystosowane do czegoś takiego - mają możliwość
> podłączenia zewnętrznych akumulatorów (ZTCP do 10).

Dzięki za info.
Nie pomyślałem o tym, że UPS musi dodatkowo wytrzymać to podtrzymywanie :-)
Jam mam właśnie APC SMART 400V (ale to jakiś stary jest ten UPS, bo
jeszcze go kupowałem kiedyś na allegro jako używany).
Ale mogę oczywiście go zmienić.
Na allegro widzę to:
http://allegro.pl/item199344120_nowe_apc_smart_ups_1500va_usb_fvat_24h_dostawa.html
wygląda na ciekawą okazję i ma akumulatory 2x18Ah

Tylko, że w opisie piszą że
"Baterie są oryginalne i nowe." a potem "Baterie 2x12v 18Ah (prawie
nowe)." :)
A później "UPS z oryginalnymi bateriami, (wszystko nowe)".
Gwarancja na pół roku.

Do tego napisali:
"Wyrywkowo przetestowany UPS trzymał 2h i 20 minut podłączony pod :
komputer PIV, monitor 19`,telefon+fax, drukarka hp 2300DTN, kasa
fiskalna, ksero canon FC230."

Tak długie podtrzymanie jest realne ?

Wg twoich obliczeń wyszłoby, że z godzinę.
No ale to zależy od obciążenia komputera.
Np mój procesor pobiera max moc 65W a inni mają np po 100W.
Musze sobie zmierzyć jakimś miernikiem ile prądu mój komputer pobiera
podczas zwykłej pracy biurowej (nie gram w gry).

--
pozdrawiam
tomek