Re: UPS + akumulator żelowy

Autor: MadMan <madman15_at_nie-spamo-wac.wp.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 09:25:17 MET DST

Dnia Sat, 26 May 2007 08:20:46 +0200, tomek napisał(a):

> Nie pomyślałem o tym, że UPS musi dodatkowo wytrzymać to podtrzymywanie :-)
> Jam mam właśnie APC SMART 400V (ale to jakiś stary jest ten UPS, bo
> jeszcze go kupowałem kiedyś na allegro jako używany).

Ja mam APC Smart 700, też kupiony na Allegro jako używany, i działa
ładnie.

> Na allegro widzę to:
> http://allegro.pl/item199344120_nowe_apc_smart_ups_1500va_usb_fvat_24h_dostawa.html
> wygląda na ciekawą okazję i ma akumulatory 2x18Ah
>
> Tylko, że w opisie piszą że
> "Baterie są oryginalne i nowe." a potem "Baterie 2x12v 18Ah (prawie
> nowe)." :)
> A później "UPS z oryginalnymi bateriami, (wszystko nowe)".
> Gwarancja na pół roku.

Pół roku jak na używkę to sporo, jeśli przez ten czas się nie zepsuje to
będzie działał. Powtórzę też to co komuś już tu napisałem - lepiej kupić
czarnego APC (jak ten w linku), bo są nowsze - białe produkowano do roku
2000 chyba.

> Do tego napisali:
> "Wyrywkowo przetestowany UPS trzymał 2h i 20 minut podłączony pod :
> komputer PIV, monitor 19`,telefon+fax, drukarka hp 2300DTN, kasa
> fiskalna, ksero canon FC230."
>
> Tak długie podtrzymanie jest realne ?

Raczej nie. 1x18Ah to tylko 2x więcej niż ja mam, więc godzina byłaby
bardziej prawdopodobna.
Poza tym coś wątpię, że ten UPS podtrzyma ksero - tego typu urządzenia
mają bardzo duży pobór mocy przy nagrzewaniu (np. drukarek laserowych
nie należy podłączać do UPSów, a ksero działa mniej-więcej tak samo jak
laser).

--
Pozdrawiam,
Damian Karwot         damian.karwot (at) gmail kropa com