Jaka karta graficzna pod monitor LCD?

Autor: di0xid <dawciogNOSPAM_at_wp.pl>
Data: Fri 25 May 2007 - 13:21:41 MET DST

Witam

Zamierzam kupic monitor LCD, zalezy mi na jakosci obrazu to tez kupuje
monitor do polprofesjonalnych zastosowan - Eizo S1931. Jego pelna
specyfikacja znajduje sie tutaj:

http://www.eizo.com/products/lcd/s1931_21/spec.asp

Skoro juz mam wydac tyle kasy na monitor, chcial bym uzyskac pelna jakosc
obrazu. Czyli o to aby karta graficzna nie byla "waskim gardlem" dla
jakosci obrazu.

Od razu mowie, ze monitor ten bedzie sluzyl mi glownie do pracy z tekstem i
przegladania Internetu. Okazyjnie jakis film (divx). Nie gram w gry.
I tutaj pytanie - jaka karte graficzna wybrac, aby generowala mozliwie
najlepszy obraz w natywnej rozdzielczosci (1280x1024) tego monitorka
(zlacze DVI)?

Zalezy mi bardzo aby cena byla mozliwie niska (po zakupie monitora bede
"splukany" :). Licze, ze uda sie zejsc ponizej 100zl, biorac pod uwage moje
zastosowania. Przegladajac allegro, natrafilem na karte SAPPHIRE RADEON
9250 - 128MB DDR 128bit, DVI. Czy taka karta wystarczy ?

Z gory dziekuje za pomoc. Wskazania konkretnych kart, badz informacje na co
zwrocic uwage.

BTW. Ten monitor posiada 10bitowa palete gamma, co ponoc zapewnia idealne
przejscie kolorow. Czy aby to wykorzystac - potrzebuje jakas specjalna
karte?

--
If you want to contact me via e-mail, remove NOSPAM before '@'.
Best regards