Re: Jaka karta graficzna pod monitor LCD?

Autor: AcePL <ace_at_op.home.plzasiekantyspam>
Data: Sun 27 May 2007 - 16:43:40 MET DST

di0xid <dawciogNOSPAM@wp.pl> napisał(a):
> Witam
>
> Zamierzam kupic monitor LCD, zalezy mi na jakosci obrazu to tez kupuje
> monitor do polprofesjonalnych zastosowan - Eizo S1931. Jego pelna
> specyfikacja znajduje sie tutaj:

Monitor jak monitor - ja pracuję na iiyamie CRT i nie narzekam...

Z drugiej strony jest oczywiste że LCD LCD-kowi nierówny. Cena to dobry
miernik jakości, choć nie zawsze. Poza tym LCD z definicji mają problem z
odwzorowaniem kolorów i jakością czerni - choć, przyznać trzeba że jest z
tym coraz lepiej, a czasem nawet lepiej niż w plazmie nawet. Generalnie to
kupując LCD starałbym się przyjrzeć się interesującym mnie modelom w czasie
pracy (znajomi, klienci itp), a na pewno nie opierał się na testach i
opiniach.

W każdym razie wspomniane wcześniej przez kogoś bóle głowy niezależnie od
producenta monitora nie są niczym dziwnym. Z dwóch powodów:
1. Monitor LCD promieniuje, a tańsze modele są często bardziej
niebezpieczne od CRT pod tym względem.
2. Wysoki kontrast LCD wymaga dobrze oświetlonego pomieszczenia. Mam dwie
opinie - lekarza okulisty i eksperta od BHP - że większość dolegliwości
mija kiedy się odpowiednio ustawi stanowisko pracy i dobrze oświetli
_całe_pomieszczenie_, a nie tylko biurko...

Warto też robić sobie częste przerwy - prawo do pięciominutówek po każdej
godzinie pracy w BHP nie jest wymyślone za złość pracodawcom.

Pozdrawiam,
acepl