Re: pytanie na granicy hard i software :)

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Fri 25 May 2007 - 05:41:32 MET DST

On 24 Maj, 22:40, Atlantis <marekw1986NOS...@wp.pl> wrote:
> Mam dla was zadanie. ;) Laptop beznapędowy z podpiętym flopem
> zewnętrznym oraz USB bez opcji bootowania z niego. Dysk 2.2 GB z
> założoną partycją FAT32 ale bez systemu... Jak przerzucić instalkę
> systemu na partycję z PenDrive'a???
> Rozwiązania w stylu wyjmowania dysku i podpinania pod innego kompa
> wolałbym uniknąć - za dużo rozmontowywania. ;)

Nie wiem czy wyjdzie, ale powinno:
-DOS-owy Partition Magic na bootującyn floppie (zmieści się: PM to 800
kB)
-na innym komputerze robisz bootującą w DOSie partycję z instalką
-partycja z instalka sklonowana na USB
-bootuje laptopa z floppy
-uruchamiam Magica i klonuje partycję z USB na HDD (późnie ją resize,
żeby stykała i make active co by bootowała)

Wady:
-chyba XP nie będzie chciał się zainstalować w NTFS
-niektóre laptopy potrzebują specjalnego przygotowania bootsectora -
wtedy tak nie pójdzie, co więcej: klonowanie partycji może namieszać
na HDD i później nie pójdzie tez innym sposobem.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Za nic nie odpowiadam. To nie jest porada.