Re: Czy zasilacz 400W wystarczy?

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Fri 25 May 2007 - 05:22:47 MET DST

On 24 Maj, 23:56, "Tomek" <trait...@poczta.onet.pl> wrote:
> Witam
>
> Wymieniam wlasnie kompa na nowy o nastepujacych komponentach:
> Plyta Gigabyte GA-M57SLI-S4
> Procesor Athlon 64 x2 5600+
> Ram Patriot DDR2 Dual Chanel 2GB 800
> Dysk Samsung SP2504C 250Giga
> Karta graficzna EVGA 8800GTS 320MB
> Nagrywarka NEC AD-7170A DVD-RAM
>
> Czy taki zestaw wymaga mocniejszego zasilacza niz 400W?
> Pytam bo slyszalem, male zasilanie moze byc problemem przy takich
> konfiguracjach, tylko co znaczy male:) Czy 400 bedzie bez obawy wystarczajace?
> Dziekuje serdecznie za pomoc, milego dnia.

> [...]

Pobór mocy tego co tam podałeś:
procesor - około 90 watt (max. 12Vx10.4A)
pamięć - około 8 (max. za oba - 5Vx2A)
płyta główna - tego rodzaju płyty biorą około 30, a max. według
specyfikacji 3.3Vx8A; 5Vx5A; 12Vx1A
HDD - około 15 (max. 5Vx0.7A; 12Vx0.9A)
napęd DVD - około 20 (max. 5Vx1A; 12Vx1.4A)
klawiatura - do 2 (chyba, że szybko piszesz: wtedy 3)
wentylatory - 3-4 (12Vx0.25A każdy)
i wreszcie GeForce 8800 GTX max. 12Vx30A według producenta, ale w
maxymalnym stresie bierze 12Vx25A czyli około 300.

Razem ze 370 W. Pamiętaj, że przetaktowanie pamięci czy procesora
podnosi pobór mocy. Jeśli masz DOBRY!!! zasilacz to jest na styk.
Popieram też te mocne linie 12V. Podstawa. Przydałoby się
przestudiować tabelkę na zasilaczu (wydajność na poszczególne napięcia/
linie)

A jest już coś na DirectX 10, że kupujesz? Może poczekać? Gdzieś
słyszałem, że nowe karty graficzne będą zasilane bezpośrednio z
gniazdka (stąd połączenie w grupy niektórych zakładów energetycznych w
tym Stoen w Warszawie). A Nvidia zapowiada standardowe chłodzenie
wodne (zakupili już licencje na pompy wodne od znanego producenta
fontann SACEM S.A.).