Re: ThinkPad 560X - bateria i zatrzask od matrycy

Autor: Pedro <pedro44_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 15:06:50 MET DST

> Dostałem wspomniany komputerek i mam dwa pytania:
>
> 1. Bateria - nie działa, tzn. nie trzyma ani chwili. Gdy komputer jest
> włączony miga dioda przy obrazku baterii, we właściwościach cały czas
> jest 0% i "ładowanie". Co może być grane i co powinienem jeszcze
> sprawdzić, ustalić?

Stare thinkpady już tak miały że pierwsze co padało to ładowanie baterii.
Niestety tam jest w środku wszystko w jednym kawałku więc wymienić się nie
da. Na gwarancji wymieniano płytę główną, po gwarancji - niestety złom albo
praca na kablu. Mam w domu 4 takie thinkpady z lat 99-2000 i we wszystkich
to prędzej czy później nastąpiło. Jakbyś się chciał uprzeć to możesz szukać
płyty głównej na wymianę - ale wątpię czy znajdziesz bo po takim czasie to
mniemam że wszystkie będą miały to zepsute. Ten twój komputerek to musi mieć
z 8 lat, nie?

> 2. Brakuje zatrzasku od zamykania matrycy, tzn przy matrycy jest taki
> "ząbek", brakuje czegoś co pełniło funkcję "zamka" przy klawiaturze. Da
> się to kupić lub dorobić własnoręcznie?

Dziurka z zatrzaskiem jest po prostu w dolnej części obudowy, dziurka musi
być tam nadal, zatrzask pewnie się wyłamał. Nie wiem co ktoś musiał z tym
twoim kompem robić by to wyłamać, chyba go otwierał łomem. Wymiana to
wymiana obudowy, możesz szukać ale nawet jak znajdziesz to jest dość duży
ból w doopie by ją wymienić. Nie warto moim zdaniem.