Re: Monitor LCD - który najzdrowszy?

Autor: Player <player_at_noname.pl>
Data: Mon 21 May 2007 - 08:47:18 MET DST

> Zalezy mi aby praca z takim monitorem byla jak najmniej uciazliwa. Z racji
> tego, ze spedzam wiele godzin przed monitorem komputera (czasem nawet 12h
> bez dluzszych przerw), zarowno w dzien jak i w nocy.

u mnie jest tak: tez duzo siedze przed kompem, mam CRT i LCD, jak siedze na
CRT to po 10h mnie leb boli ale OCZY NIE, jak siedze przed LCD jest
odwrotnie oczy mnie pieka po 2-3h bez wzgledu na ustawienie janosci
kontrastu

Dodam ze mialem rozne LCD od drogich "doskonalych" PVA, po te marketowe...

Czytam ze inni siedza na LCD po 12h i nie sa zmeczeni, u mnie bylo podobnie
przez 1 rok uzywania LCD, pozniej zaczely sie problemy a powrót do CRT to
wielka ulga dla oczu.

Wystrzegaj sie czarnych monitorów (z czarnymi ramkami), eizo wg mnie troche
 przereklamowana firma i placisz 2x wiecej nie otrzymujac 2x lepszego
monitora. Zaleta eizo to matryca PVA bo ciezko kupic 19" na tej matrycy.

Tych nowszych eizo nie znam ale zebys nie byl zaskoczony ze taki 1731 NIE MA
NAJPROSTSZEJ REGULACJI KONTRASTU (tak jest w 1931) - smiechu warte przy tej
cenie monitora. Trzeba jechac skladowymi RGB zeby zmniejszyc kontrast