Re: zlacze sie stopilo :(

Autor: Piotr <piotr_at_alpha.net.pl>
Data: Sat 19 May 2007 - 18:58:56 MET DST

Mariusz Pater pisze:
> Od kilku dni komp "bez przyczyny" zaczal sie restartowac. Pomiar napiecia w
> biosie pokazywal dziwne +4.3 V, zamiast 5. Na molexie bylo sobie 5, wiec
> myslalem ze to nie to. Dzisiaj blizej sie przyjrzalem i zauwazylem
> nadtopienie zlacza ATX na plycie, po wyjeciu wtyczki (tej co doprowadza prad
> z zasilacza) zbaranialem - wszystkie piny od czerwonych kabli nadtopione
> (zarowno na zlaczu jak i we wtyczce). Mam pytania:
> 1. Co moglo byc przyczyna tego stanu?
> 2. Czy mozna wymienic zlacze na plycie (wtyczke napewno mozna).
> Komputer napewno dziala jeszcze :)
Witam.
Miałem dokładnie taką samą sytuację z chieftec df-360. Objawy były
dokładnie takie same, komputer sie jakoś wieszał, sprawdziłem napięcia i
5V było poniżej granicy i wtedy zauważyłem nadpalone czerwone przewody.
Co dziwne komputronik wymienił mi go na gwarancji bez problemu. Płyta
leży nienaprawiona do tej pory (przymierzałem się do zmiany nadtopionej
wtyczki, ale jakoś... no nie wyszło;))
Jeśli chodzi o Twoje pytania:
-co mogło być przyczyną?-nie mam pojęcia (do poprzedniego konfigu
chieftec 360 był zupełnie wystarczający, asus a7v 880, barton 2500+, gf
5900).
-czy można wymienić?-na pewno tak. Jakiś doświadczony serwis powinien to
zrobić za mniej niż 50 plnów.

pozdrawiam
p.