Re: Dziwne zachowanie dyskua

Autor: Artur Grdeń <artur.grden_wytnij_to__at__wytnij_to_szewczykvw.pl>
Data: Fri 18 May 2007 - 16:21:53 MET DST

HawkEye napisał(a):
> Witam
>
> Jako, ze zazwyczaj sam rozwiazuje problemy sprzetowe, tak tym razem
> potrzebuje Waszej opinii. Dysk Maxtor DiamondMax9 Plus 80GB 2MB PATA 133.

Też mam maxtora ata133, tyle że 120GB (nie pamiętam modelu), który
pracował podłączony do kontrolera 133 i po dwóch latach dysk zaczął mieć
właśnie takie zająknięcia - nagły "brzdęk", jakby się zacięła głowica,
zwis kompa na kilka sekund (zero reakcji na nic), a potem odblokowanie
dysku i znowu komp pracuje stabilnie do kolejnego zacięcia - dysk zero
badsektorów, tylko taka właśnie przypadłość. Zazwyczaj problem pojawiał
się dopiero po dłuższej pracy na kompie, a całkowite wyłączenie kompa
eliminowało problem na jakiś czas. Moim zdaniem to po prostu siada
mechanika dysku.

w sumie się zastanawiam czy go nie reklamować, tylko że czasami ciężko
tę przypadłość uzyskać od razu. dysk poleżał sobie kilka miesięcy
wyłączony - chyba w wolnej chwili sprawdzę co się z nim dzieje :)

--
Artur Grdeń
mega @ work