Re: Dziwne zachowanie dyskua

Autor: HawkEye <HawkEye_WYTNIJ_TO__at_gazeta.pl>
Data: Fri 18 May 2007 - 18:10:07 MET DST

Użytkownik "Artur Grdeń" <artur.grden_wytnij_to_@_wytnij_to_szewczykvw.pl>
napisał w wiadomości news:f2kcrg$c0f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Też mam maxtora ata133, tyle że 120GB (nie pamiętam modelu), który
> pracował podłączony do kontrolera 133 i po dwóch latach dysk zaczął mieć
> właśnie takie zająknięcia - nagły "brzdęk", jakby się zacięła głowica,
> zwis kompa na kilka sekund (zero reakcji na nic), a potem odblokowanie
> dysku i znowu komp pracuje stabilnie do kolejnego zacięcia - dysk zero
> badsektorów, tylko taka właśnie przypadłość. Zazwyczaj problem pojawiał
> się dopiero po dłuższej pracy na kompie, a całkowite wyłączenie kompa
> eliminowało problem na jakiś czas. Moim zdaniem to po prostu siada
> [...]
Dokladnie u mnie wystepuje identyczny objaw.tez zero BS i tylko to chwilowe
"brzdekniecie" od czasu do czasu. Ty masz jeszcze tego fuksa, ze masz
gwarancje-moja sie skonczyla bodajze 1,5r temu. Co do objawow, to jak juz
wspomnialem-na innych kompach tego nie zaobserowalem, z tym, ze tam tez
dlugo ten dysk nie chodzil (podlaczenie, skopiowanie i sru, do domu;] ). Po
tym co napisales, ze objaw ten wystepuje dopiero po dluzszej pracy dysku,
zastanawia mnie, co to moze byc... Przegrzewanie na pewno nie, bo mam
zamontowane na stale chlodzenie dysku na dwoch wiatrakach i po
kilku/nastu/dziesieciu dobach ciaglej pracy, dysk jest wrecz zimny.Moze po
prostu w tych dyskach magistrala 133 sie nie wyrabia? Jakby nie bylo, to
wlasnie Maxtor byl prekursorem i nielicznym producentem dyskow na ATA133.
hehehe czyzby jedynym sposobem na wyeliminowanie tego "brzdekniecia" byl
zakup kontrolera ATA100? ;D