Re: ktos to wrzucil na pl.misc.skutery a powinno byc na wszystkich grupach "tworczych"

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 17 May 2007 - 09:29:33 MET DST

"RudeBoy" <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl> wrote in message
news:f2fp3m$8qf$1@nemesis.news.tpi.pl...

> No to wez ustawe o prawie autorskim i przeczytaj ja ze zrozumieniem.
> Jasno jest napisane, ze powielac publikowac bez zgody autora nie
> mozna.
> Twoj przyklad z pokazywaniem komus mapy jest tak glupi, ze buty
> spadaja.

prawo chroni wylacznie interes producentow oprogramowania, nie chroni
interesu konsumentow - kiepski przyklad z tym prawem.

> Wierz mi, ze jaby Ciebie ktos z ciezkiej pracy okradal i tracil bys na
> tym pieniadze to bys gadal inaczej.

kwestionuje termin okradal - w wielu sytuacjach to klient jest okradany
i to w majestacie prawa ale nie widzialem zebys pial z tego powodu na
alarm...

> A restauracji wolno np posiadac nielegalne oprogramowanie albo bez
> zgody autora piosenki zrobic sobie podklad do reklamy?

zgodnie z prawem mozesz sobei brac po maks 20 sekund dowolnego utworu i
zrobic wlasny poklad - bez pytania sie o zgode kogokolwiek

> No i dlatego tez nie moze restauracja pokazywac na swoich stronach bez
> zgody autora mapy zeskanowanej lub pobranej z sieci.

totez reastauracja nie pokazuje mapy ale jej fragment - moim zdaniem
miesci sie to w prawach ktore kupila sobie restauracja kupujac mape -
core biznesem restauracji jest produkcja zarcia a nie uslugi
kartograficzne.