Re: Laptop - jaki?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 16 May 2007 - 10:44:50 MET DST

** Radosław Sokół wrote:

> Tak, niestety. Dlatego notebooki opłaca się kupować tylko tedy, gdy
> *faktycznie* są sprzętem przenośnym

Możesz mi wskazać notebooka, który faktycznie nie jest sprzętem
przenośnym (w sensie nie da się go szybko i wygodnie zapakować w torbę
i przenieść z miejsca na miejsce)?

> i *muszą* być mobilne.

Jeżeli przez mobilne rozumiesz 10h pracy na bateriach, niewielka waga i
rozmiary to wcale nie muszą być. Muszą być tak mobilne jak jest Ci to
potrzebne. Jeden często korzysta po 5h w samolocie (musi być mały,
lekki, z dobrą baterią) inny po prostu musi co kilka dni zabrać laptopa
z pracy do domu aby coś tam zrobić po godzinach. Dla obydwu osobników
stacjonarny pecet się nie nadaje i odpowiedzią jest notebook.

> Ich eksploatacja jest po prostu wielokrotnie droższa. Co z tego, że
> teraz notebook kosztuje średnio jakieś 3500 zł, skoro w ciągu kilku
> lat wyda się na niego średnio jeszcze jakieś 50% tej kwoty, a na
> zwykłego peceta -- co najwyżej 20-25%?

No to z tego, że zwykłego peceta ciężko jest przenieść z miejsca na
miejsce.