Re: Grafika do 550 zł, co polecacie na nVidii?

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Wed 16 May 2007 - 10:08:08 MET DST

On May 15, 9:22 am, Sebastian <m...@mail.com> wrote:

> Nie zgadzam się, ale zaczynam rozumieć punkt widzenia.
> Między AMD Athlon 64 3500 a C2D 1.83 jest duża różnica w testach ale w
> praktycznych zastosowaniach rzadko ja widać. No może ta obróbka filmów
> pozwala ją zobaczyć.
> Jeśli chodzi o gry to warto inwestować w lepsze karty graficzne.

zgodze się z Tobą i z mojego doświadczenia dodam lub napiszę jeszcze
raz, że pomiędzy PIII 1000MHz a Core 2 Duo nie ma żadnej różnicy na
codzień. Zaczyna się ona pojawiać w momencie jak zaczynamy komputer
rzeczywiście wykorzystywać do obliczeń. I tu nie ma znaczenia czy to
będzie rendering wideo, 3D czy przeliczanie arkusza exela któremu się
już kończą wolne rekordy. Jestem zwolennikiem rozsądnego wyboru ;-)
Poza tym trzeba zwrócić uwagę na to, że wyścig na "wydajność" zakończy
się tym, że za kilka lat najsłabszy procesor będzie miał moc
obliczeniową superkomputerów. Czy ktoś pod domową strzechą będzie miał
potrzebę wykonywania symulacji naprężeń, zachowania się opony po
najechaniu na krawężnik z prędkością X i kątem Y albo symulowanie
eksplozji i skutków wybuchu bomby wodorowej na swoim osiedlu? ;-) No
pewno nie ale za kilka lat będzie można to zrobić na domowym PC w
czasie przerwy na kawę ;-)

Natomiast grafika - im lepsza tym lepiej ale radzę zachować zdrowy
rozsądek. Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że producenci gier raczej
starają się aby ich produkt działał płynnie na powszechnych
platformach. Jeżeli powszechne jest GF6xxx i 7xxx to znaczy, że na
8xxx pojawią się produkty w momencie kiedy będzie to niemal
standardowa karta. Poza tym silniki tych wszystkich gier są takie
same, zmieniają się tylko dane ;-)

PS. Sam teraz modernizowałem sprzęt. Tak go zmodernizowałem, że stary
już jest w piwnicy ;D
Ale miałem do wyboru wszystko x500 zł (lub prawie 600) ale
zdecydowałem się na wszystko x250 średnio i za 1450 zł mam całkiem
wydajny komputer na którym wreszcie można pracować ;-) Co do
renderingu wideo to po kilku godzinach pracy ja idę na spacer a
komputer robi spokojnie resztę ;-)

Pozdr, V.