Desktop --> Laptop = opłacalność?

Autor: jakuc <wujek_81WYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 16 May 2007 - 09:20:35 MET DST

Witam!

Nosze się z zamiarem zmiany komputera z obecnego desktopa na laptop.
Z uwagi na czynniki finansowe nie będzie to sprzęt nowy w zwiazku z czym mam
pytanko o skok w wydajności, komforcie pracy i opłacalność takiej zmiany.
Komputera głównie używam do sieci, czasami MSSQL, obejrzeć jakiś film, gry
raczej odchodzą - nic szczególnego.
Pracuje zarówno na Linuxie (FC 5) jak i Win XP.
Najcieńsze ogniwa (jak to najczęściej bywa) w każdym sprzecie stanowi HDD w
zwiazku z tym zastanawiam sie czy docelowy sprzet nie bedzie wolniejszy.
Aktualnie mam HDD 7200obr w laptopie bedzie to zapewne 5400obr - czy słusznie
się obawiam? Athlon XP1600 w testach wychodzi niewiele gorzej niż Celeron Mobile.
Czy jest sens proponowanej przeze mnie zmiany biorąch pod uwagę wydajność a co
za tym idzie komfort pracy (na laptopie z uwagi na mobilność większy) oraz to że
trzeba bedzie troche dopłacić do używanego już laptopa?

Obecnie pracuje na nienajnowszym sprzecie:
AMD Athlon XP 1600+ (1400MHz)
256MB RAM (133MHz)
HDD 80GB ATA 100 7200
GeForce 2MX 32MB
CDRW
+
monitor LG FLATRON 775FT

Planowany zakup laptopa to ACER 2313 WLMi
Intel Celeron M 370 (1.5GHz/ 1M/ 400)
512 MB DDR (2x256 MB)
HDD 60 GB
Grafika Intel Extreme Graphics 2 do 64MB RAM
DVD-Dual (Double Layer)
15.4" WXGA TFT
WiFi