Re: Optymalna karta dla mnie - 7300GT, 7600GS czy 7600GT?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 16 May 2007 - 00:49:15 MET DST

 <galu.usenet@gmail.com> wrote:

Acha - maly suplement, choc na tej grupie pisalem o tym juz kilka razy:

> - to, że wymagam niskiego poboru mocy (komp włączony non stop a grać
> będę z 2 godziny w tygodniu więc niech w idle ciągnie jak najmniej...)

            Do czego ten komputer sluzy skoro ma dzialac 24h/7? Chyba nie powiesz
ze przez caly ten czas robi rendering czy jakies intensywne obliczenia by
musiala to byc wydajna maszyna (wtedy mialbyc pewnie CPU dwurdzeniowy).
Do serwowania roznych uslug, pobierania czy udostepniania plikow (co nie
musi byc wcale nielegalne jak sie powszechnie kojarzy) duzo lepiej IMHO
zlozyc osobna mala, cicha i oszczedna energetycznie maszynke, a nie meczyc
glowny desktop.

> - to, że O/C nie wchodzi w grę - pasywne chłodzenie, niski pobór
> mocy... :)

            Dlaczego? Skoro chcesz pograc to OC na sam czas gry jest jak
najbardziej na miejscu. Za to w 2D mozna spokojnie zjechac z
czestotliwoscia i minimalnymi obrotami wentylatora sterowanymi
programowo. U siebie mam GF7600 ustawiona na 100 MHz do 2D i 540 MJz do
3D. Przy obrotach wentylatora karty skreconych do 30-40% jest on
nieslyszalny. Pasywne chlodzenie grafiki i wspolczesne gry nie za bardzo
do siebie pasuja. Do wydajnej gry bez artefaktow i tak trzeba takiej karcie
dolozyc zazwyczaj wolnoobrotowy wentylator 80-92mm(*), a wiec odpada zaleta
pasywnie chlodoznej kartym.

*
No chyba ze ktos ma "wichure" w obudowie. Ale jesli pozostale wenylatory
potrafia taka maszynke i grafike skutecznie schlodzic, to musza odpowiednio
sie krecic a tym samym halasowac, wiec sens pkupowania koniecznie grafiki
pasywnie chlodzonej jest taki sobie.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl