Optymalna karta dla mnie - 7300GT, 7600GS czy 7600GT?

Autor: <galu.usenet_at_gmail.com>
Data: Tue 15 May 2007 - 21:37:09 MET DST

Witam,

Pracuję obecnie na A64 3000+ Venice (s939), 1GB DDR400 i na
zintegrowanej grafice GF6100. Myślałem na początku o zastąpieniu tej
ostatniej jakimś prostym modelem na PCIE typu x300 czy 7100LE -
zależało mi na DVI i TV-Oucie i płynną animację w PES6.... Doszedłem
jednak do wniosku, że nie jeżeli już mam wydawać kasę to na coś
poważniejszego.
Gram głównie na konsolach i jakiś czas temu PC jako platformę grową
spisałem na straty... ale z przyjemnością pomachałbym myszką w
HL:Episode One czy Call of Duty 2 :) Zależy mi, żeby pograć w wysokich
lub raczej-wysokich detalach w to, co wyszło do tej pory na dx9
(oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że FEAR i Oblivion mają
całkowicie inne wymagania...) a karta nie musi być specjalnie
przyszłościowa - wierzę, że Crysis czy Alan Wake będą potrzebować
dwóch rdzeni i karty nie gorszej niż GF8800, więc pakowanie się w
7900GTO albo 8500GT sensu nie ma. Chyba że jest inaczej i jednak warto
dopłacać prawie 200zł do "przyszłościowego" 8600GT?

Wybieram między kartami z serii GF7, pasywnie chłodzonymi 7300GT DDR3,
7600GS DDR2, 7600GT DDR3. Wszystkie 256MB.
Co będzie najlepszym, OPTYMALNYM wyborem na chwilę obecną (chętnie
wysłucham alternatywnych propozycji) biorąc pod uwagę:
- to, że mam słaby procesor
- to, że wymagam niskiego poboru mocy (komp włączony non stop a grać
będę z 2 godziny w tygodniu więc niech w idle ciągnie jak najmniej...)
- to, że chciałbym pograć przy ładnej grafice z sensowną płynnością
- to, że O/C nie wchodzi w grę - pasywne chłodzenie, niski pobór
mocy... :)

Nie chcę karty, która zmusi mnie do ograniczania detali i
rozdzielczości w co drugiej grze (przy czym 1024x768 jak na razie
wystarczy) ale też chciałbym wydać jak najmniej kasy... No, chyba
wszystko jasne :)

Przy okazji podam 2 linki, które jak do tej pory dostarczyły mi
najciekawszych informacji:
Pobór mocy kart graficznych - http://www.codinghorror.com/blog/archives/000662.html
Zestawienia porównawcze z Tom's Hardware - http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html

Pozdrawiam.