Re: Optymalna karta dla mnie - 7300GT, 7600GS czy 7600GT?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 16 May 2007 - 00:26:42 MET DST

 <galu.usenet@gmail.com> wrote:

> Pracuję obecnie na A64 3000+ Venice (s939), 1GB DDR400

   Ja bardzo podobnie - A64 Venice 3000+ S939 @2540 MHz i 1 GB DDR400.
Do tego GF7600GS GDDR3 256MB chodzaca na ~540 MHz rdzen i 800(1600) MHz
pamiec. Jeszcze nie trafilem na gierke w ktorej musialbym sie jakos
specjalnie ograniczac, ale zasadniczo nie wymagam HDR, AAx4 itp bajerow
przy max detalach. Z gierek ktore kupilem ostatnio to Prey (bardzo
oszczedne wymagania), Sin Episodes 1 (praktycznie to samo jesli chodzi
o silnik co HL EP1) oraz najbardziej wymagajaca Company of Heroes ze
wszystkimi patchami do 1.6 w wersji PL. Z nowych tytulow sprawdzalem
jeszcze demo C&C Tiberium Wars. Stalkera nie sprawdzalem bo AFAIK demo
jeszcze nie wyszlo (jest chyba tylko jakies trudno dostepne nieoficjalne
rosyjsie multiplayer), a zawsze zanim wydam te kilkadziesiat zl na gre
chce najpierw "obmacac" demo by sprawdzic czy klimat/grywalnosc mi pasuje.
Szczerze mowiac troche boje sie konfrontacji tego tytulu z poyzszym
sprzetem, bo w oficjalnej zalecanej konfiguracji wspomina sie o CPU
dwurdzeniowym na poziomie C2D lub X2 4800+, GF7800/7900, a z tego co do
tej pory zauwazylem w roznych tytulach konfiguracja zalecana = minimalna
do rozasdnej, przyjemnej gry. Ponizej to juz jest meczenie siebie i
maszyny.

> całkowicie inne wymagania...) a karta nie musi być specjalnie
> przyszłościowa - wierzę, że Crysis czy Alan Wake będą potrzebować
> dwóch rdzeni i karty nie gorszej niż GF8800, więc pakowanie się w
> 7900GTO albo 8500GT sensu nie ma. Chyba że jest inaczej i jednak warto
> dopłacać prawie 200zł do "przyszłościowego" 8600GT?

            Jesli mozesz sobie pozwolic na te dodatkowe 100-200 zl i nie masz
weza w kieszeni, to GF8600GT wydaje sie rozsadna karta. Dopiero niedawno
miala premiere, jest nowoczesna technologicznie wiec tak szybko sie nie
zestarzeje, a jest czesto tylko niecale 100 zl drozsza od GF7600GT.

> Wybieram między kartami z serii GF7, pasywnie chłodzonymi 7300GT DDR3,
> 7600GS DDR2, 7600GT DDR3. Wszystkie 256MB.
> Co będzie najlepszym, OPTYMALNYM wyborem na chwilę obecną

            jw - GF8600GT. A jesli musi byc ktoras z powyzszych to najrozsadniej
pod wzgledem cena/wydajnosc bedzie dobrze zaprojektowana pod wzgledem OC
GF7600GS GDDR3, w zadnym razie nie DDR2.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl