Re: Jaka grafa aby REAR "latał" ?

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Sun 13 May 2007 - 00:32:59 MET DST

On 12 Maj, 15:11, Michal Bien <m...@uw.edu.pl.invalid> wrote:

> Tak myslac moznesz doczekac strosci uzywajac liczydel albo XT.
> Intel nad C2D/Q dlugo pracowal i platforma mu sie naprawde udala
> (to pokazuje jak glupie bylo ukrecenie lba bardzo udanemu PIII Tualatin
> by promowac P4) i przez najblizsze 2-3 lata raczej nie bedzie u intela
> rewolucji w architekturze, raczej drobne zmiany i modyfikacje. Jak
> wybierzesz dobra plyte pod C2D dzis, to za jakis czas (gdy bedzie brakowac
> mocy) zmienisz niewielkim kosztem na C2Quad jak ceny zejda na ziemie,
> a i aplikacje powszechnie beda wykorzystywac SMP.

Wiesz, problem w tym, że przeciętnemu użytkownikowi wystarcza komputer
porównywalny z PIII 500MHz i w wielu przypdkach nawet i ta moc nie
zostaje wykorzystana. Z liczydłami jest tak, że zawsze jak pojawia się
coś nowego to poprzednik zostaje liczydłem. Dziś mamy Core 2 Duo,
wcześniej było Core Duo, P4, PIII, PII, PI (które było zarąbiste), 486
w odmianach DXowych na których kilka lat pracowałem, 386 na którym też
pracowałem, 286 z którego zrobiłem sobie breliczek do kluczy i mam go
do dziś ;-) a na którym uczyłem się informatyki, bo w domu miałem
chyba szybsze Atari 130XE ;-) No i 8086 które było blaszaną kupą
śmiechu ale ktoś zrobił z tego biznes i mamy dziś nikomu nie potrzebne
Core 2 Duo? Why? Ano dlatego, że przez te wszystkie lata tyle się
zmieniło a te komputery są nadal wykorzystywane w tym samym celu. Dziś
może nawet bardziej prymitywnym niż kiedyś. Zmieniła się tylko szata
graficzna i wymagania aplikacji i to one nakręcają ten rynek. W
czasach kiedy 286, 386 i 486 nadawał się do liczenia to takie maszynki
jak Amigi i Atari STE czy Maci pisatowały funkcje komputerów
profesjonalnych w studiach telewizyjnych, studiach realizacji dźwięku
czy robiły skład DTP i nie miały sobie równych. Tak samo dla
przeciętnego gracza Amiga była nie do pobicia - dlaczego? tam było 5
procesorów, ze 12 kanałów DMA - ile ma dzisiejszy PCet? Amiga była
jedynym komputerem, który w połaczeniu z Amiga OS 2.0, 3.0 oferował
pełny *mutlitasking. Tak się dziwnie potoczyło, że dziś mamy te same
puste blaszaki co kiedyś, które dalej są tak samo upierliwe tylko
teraz gonimy za wszystkim. Im więcej GHz, mpixeli tym wszystko jest
lepsze.... tylko za cholerę nie można kupić w sklepach płyt DVD-R,
które umożliwiają POŻĄDANY zapis z prędkością x2 ;-) No ale cóż - suma
inteligencji jest stała a liczba ludności stale rośnie... nie ma już
dziś takich komputerów i takich systemów jak kiedyś... a jak są to
tylko dla przyjemności, bo brak już im aplikacji.

*mutlitasking - coś czego użytkownik peceta nigdy nie doświadczył i
raczej mu to nie grozi ;-))

Pozdrawiam wszystkich fanów MC68000 ;-)
Czy był lepszy procesor? Czy gdyby Bill nie kupił MS-DOS'a za kilka
USD byłoby dziś Core2Duo? Kiedy można było połączyć kilkadziesiąt
procesorów MC68xxx w jedną całość ;-)

PS. Mój znajomy składał (ja mu składałem komputer) na początku ery P4
1,4GHz. Ta maszynka pracuje do dziś, a mojemu koledze wsytarczy do
końca (któregokolwiek) dni. Facet jest muzykiem - pracuje na MIDI,
komputer j steruje jakimś keybordem, a tak to służy do napisania maila
i poszukania czegoś w googlach... i po co takiemu Core2Duo? Bo P4 już
się do niczego nie nadaje? No tak - teraz to ma za mało jąder ;-)))