Re: Chlodzenie 7600 GS

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 12 May 2007 - 15:28:13 MET DST

Benek <no@mail.com> wrote:

> Zamierzam kupic pasywnie chlodzonego Geforce 7300GT lub 7600GS. Z tego
> co czytałem osiągają one olbrzymie temperatury.

            Chyba Ci sie pomylilo z GF7800. GF7600 a zwlaszcza 7300 to oszczedne
jesli chodzi o pobor mocy uklady.

> Jaka jest realna temperatura radiatora?

            Ale jakiego? Z chlodzeniem pasywnym, aktywnym? U mnie przy ustaweniu
wentylatora na 40% w 2D ma 40 stopni, 3D po podreceniu nie przekracza 57
stopni.

> Czy montując jakis wiatraczek 80 mm na radiatorze nie ulegnie on
> uszkodzeniu z powodu temperatury tam panującej ?

            LOL, tam naprawde nie ma 200-300 stopni by wentylator mogl sie
uszkodzic od temeperatury. Uklad ma wbudwane sprzetowe wylaczenie po
przektoczeniu 115 stopni, przy chlodzeniu aktywnym duzo zalezy ot
temperatury wewnatrz PC, ale typowo jest jak pisalem wyzej. Przy
pasywnym temeratura nie powinna przekraczac 80-90 stopni, ale lepiej
gdy jest nizsza (zawsze mozna obnizyc taktowanie w 2D). Generalnie jednak
nie polecam modnych ostatnio rozwiazan z chlodzeniem pasywnym i silent
pipe. Grzeje sie to dosc mocno nawet w 2D. Kosztuje wiecej i w typowej
konfiguracji nie widze sensu - przeciez kreci sie rowniez wentylator
CPU i zasilacza. GF7 maja mozliwosc programowej regulacji obrotow
wentylatora i po skreceniu w 2D do 25-30% gwarantuje Ci ze nie przebije
sie on z dzwiekiem przez CPU i zasilacz, a zawsze to jednak wymuszony
obieg powietrza. Efekt jest taki, ze do grania na dobra sprawe temu
chlodzeniu pasywnemu trzeba dolozyc wentylator 80-92 mm (pamietaj ze
chlodzony musi byc nie tlyko dosc odporny na temperatura GPU, ale rowniez
znacznie bardziej wrazliwe pamieci), a jesli to nie ma byc do 3D to po co
7600GS?

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl