Re: prawdziwa temperatura rdzenia?

Autor: KonradK <konradpc_at_aol.com>
Data: Fri 11 May 2007 - 12:05:50 MET DST

Tomaszek wrote:

> To wygląda na prawdziwy odczyt biorąc pod uwagę, że to Asus. Im się
> raczej nie zdarza ładować do płyty "fantastycznych" czujników znanych
> z choćby z płyt Gigabyte'a. Montowałem parę kompów na różnych Asusach
> i jeszcze nie zdarzyło mi się, żeby czujnik temperatury pokazywał
> bzdury. Ale może niech się wypowiedzą Ci, którzy złożyli takich
> kompów dziesiątki lub setki;)

Tak wiec zamontowalem ultra-wiatrak 5tys obrotow na chipsecie
(oryginalne chlodzenie bylo pasywne - temp. okolo 55C podawana w kazdym
programie) i temperatura czipsetu spadla do 31C w stresie. Dziwne bo
wszystkie inne temperatury spadly rowniez drastycznie:

Everest UE:
CPU Core: 17C
CPU: 25C
AUX: 19C

Core Temp: 16C

BIOS: 21C (po stresie)

Czy to moze chipset sie przegrzewal i falszowal w jakis sposob pomiary?
Chociaz wciaz temp rdzenia nie zgadza sie z ta podawana przez chip ITE
IT8716F.

> No więc właśnie to uwiarygadnia moją tezę. U mnie radiator jest
> ciepły ( zależy co rozumiemy przez "letni') i temperatura nie
> przekracza 38 st ( w strasie maks. 43). Cóż, u mnie jednak odczyty z
> MBM5 i biosa pokrywają się całkowicie(płyta: ASrock K7VT4A Pro).W
> każdym razie możesz spać spokojnie - procek się nie przegrzewa

Letni to znaczy 'nie zimny' ale zimniejszy niz palec ;-)

Dziekuje za odpowiedz.
Konrad