Wieczne problemy z dyskami

Autor: Zdzisław Dyrman <maveriq_at_interia.pl>
Data: Tue 08 May 2007 - 01:34:10 MET DST

Cześć!

Od pewnego czasu miewam problemy z dyskami. Pierwszy dysk padł jakiś czas
temu (WD-100 GB, myślę, ze warto podać nazwę chociażby dlatego, że może to
mieć związek z awariami i ułatwić rozwiązanie problemu). Przymknąłem oko i
zwaliłem to na niedziałający wiatraczek na płycie głównej, ktora i tak
niedługo potem wysiadła (ABIT KV 7). Wymieniłem na Asrock (dla pewności
zasilacz też) i dalej jest to samo. Mam drugi dysk WD (40 GB) i znowu się
coś z nim dzieje. Objawy są te same. Komputer się zawiesza na kilka sekund,
słychać "cyknięcie" dysku twardego i później wszystko jest ok. S.M.A.R.T. w
biosie wykrywa uszkodzenie dysku (drugiego już). Dysk na razie chodzi. Boje
się jednak, że już wkrótce może przestać. Czy ktoś może mi pomóc? Pytanie
kieruję przede wszystkim do kompetentnej części użytkowników (bo widzę, że
są tu też tacy, którzy wysyłają konkretne i sensowne odpowiedzi, a nie tylko
jakiś "PLONK", "idź do serwisu", etc.). Dodam, iż system dzialą pod XP, na
bieżąco ściągane są aktualizacje i jest program antywirusowy. Aczkolwiek
jest na stałe wpięty do internetu, więc jakiegoś "syfu" przytarganego z
sieci tez nie wykluczam

pozdro - Zdzih