Re: Pobór mocy podkręconego do 3GHz E4300?

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Sun 06 May 2007 - 15:55:21 MET DST

"Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl>
w news:2007050609595100@grush.one.pl napisał(a):

> A z podnoszeniem napięcia? Też wcale nie takie pewne.
> Zatem to wszystko teoretyzowanie.
>
> O ile należy podnieść napięcie -- też nie wiadomo w
> zasadzie, okaże się jaki będzie egzemplarz procesora.

Dokładnie.

> Poza tym Twój wzór jest IMHO błędny bo nie uwzględnia
> mocy upływu niezależnej w zasadzie od częstotliwości
> i napięcia. W "małych" procesach technologicznych moc
> upływu to często 20% mocy nominalnej.

Ten wzór znalazłem kiedyś na WWW, potem był w jakimś czasopiśmie,
na WWW był też kalkulator mocy który też dawał indentyczne wyniki
jak wyniki z tego wzoru.

> Ino tych 170 W to się normalnymi sposobami nie odprowadzi.
> Tyle to nawet podkręcony Pentium 4 nie wydziela zazwyczaj ;)
> Zostanie albo wielki radiator z szybkim wentylatorem, albo
> woda.

No wiem. Z tego wzoru wynika że mój P4 zamiast 66.2W wydziela 99.83 W
I nawet więcej tego CPU nie podkręcam, bo cooler nie daje rady
go schłodzić podczas intensywnej pracy ... :(

--
SANDER | ABIT IC7 + P4 2.40C @ 3.00 + Zalman CNPS 7000A-Cu +1024MB PC3200
Iiyama ProLite H511S-W2U    +    Gainward GF FX 5700 Ultra 128MB 500/1000