Re: obudwa, zasilacz, wiatrak - cisza

Autor: Uncle Pete <pkozar_usun_to_at_ucun_to_acn.waw.pl>
Data: Wed 02 May 2007 - 09:35:40 MET DST

> Czy kupienie droższego wiatraka (np. Scythe Infinity) pozwoli na cichszą
> pracę przy większych obrotach? Wiatrak który podałeś kosztuje ok 80zł,
> może dorzucenie kolejnych 20-40 pozwoli na kupienie czegoś istotnie
> lepszego?

Nie wiem. Wydaje mi się, że generalnie istnieje dylemat: albo cisza,
albo overclocking :) Poszukaj może testów różnych wiatraków do CPU. Ten
konkretnie wiatrak ma naprawdę duży "zapas chłodzenia": bez obciążenia
różnica temperatury CPU przy pełnych obrotach wiatraka i okolo 900
obrotów wynosi zaledwie 2 st. Radykalnym wyjściem byłoby zastosowanie
zupełnie innego rodzaju chłodzenia (wodnego).

> To samo pytanie odnośnie dwóch pozostałych części - czy jest coś
> lepszego za podobną cenę (pewnie wyższą, ale kto wie)? :]
> No i czy 400W wystarczy dla C2D E6600, gf8800, ze 2 dyskow, jakiegos
> napędu optycznego, wiatraków i potencjalnego overclockingu?

Ten zasilacz jest akurat dobry. Spokojnie powinien wystarczyć. Korpus -
powyżej pewnej kwoty to jest chyba sprawa osobistych preferencji. Ten ma
taką zaletę, że ma mniej otworów wentylacyjnych po bokach i ma drzwiczki
z przodu, więc bardziej nadaje się do złożenia cichego komputera.

Pozdrawiam,

Piotr

--
Uncle Pete