Re: Jak zrobić RAID 0

Autor: Jurek <jurekkowalski3_at_gazeta.pl>
Data: Thu 26 Apr 2007 - 14:45:48 MET DST

Użytkownik "Kris" <konto@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:f0q4nd$t4g$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Witam Grupowiczów,
> Posiadam płytę główną Asus P5B Deluxe i jeden dysk twardy SATAII.

Aby utworzyć RAID 0 potzreba dwa dyski

> Czy ktoś w kilku krokach może napisać jak założyć RAID 0 na tej płycie?
> Jeszcze nigdy nie zakładałem RAIDu więc c chęcią dowiem się jak to się
> robi lub na co zwrócić szczególną uwagę.

Tuż obok układu ICH7R można zauważyć niewielki układ skryty pod blaszką z
napisem "ASUS EZ-Backup". Jest to kontroler firmy Silicon Image, który
steruje dwoma portami SATA-II oznaczonymi jako EZ_RAID. Układ ten bardzo
upraszcza sposób konfiguracji macierzy dyskowych - wystarczy bowiem wpiąć
dwa dyski SATA w oznaczone gniazda by zostały one automatycznie
skonfigurowane jako macierz RAID-1 (tzw. mirroring - na obydwóch dyskach
zapisywane są jednocześnie te same dane przez co uzyskujemy kopię zapasową).
Co więcej - nie wymaga ona dodatkowych sterowników podczas instalowania na
niej systemu operacyjnego a dzięki zworce na płycie możemy również wybrać
tryb RAID-0 (tzw. strippng - dane dzielone są na dwie części i zapisywane na
poszczególnych dyskach, przez co teoretycznie dwukrotnie wzrasta wydajność
odczytu/zapisu).

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=P5B%20Deluxe

> Czy jeśli z obecnego dysku zrzucę obraz Ghostem a nastepnie dwa dyski
> podepnę w RAID 0 to wtedy bez problemu na macierz (dwa dyski) mogę
> wrzucić obraz dysku?

Tak

Darek