Re: Pamieci DDR i DDR2, dyski itd

Autor: GAD <zombie_at_USUN.lexpolonica.pl>
Data: Thu 26 Apr 2007 - 14:42:01 MET DST

Michał napisał(a):

> [...]
> trwałe elementy w komputerze. Jak się nie myle w SMARCIE jest licznik
> uszkodzonych sektorów, jak one przekroczą pewną wartość dopiero w tedy
> zaczną pojawiać się błędy na dysku, ale tu moge się mylić, wiec mnie
> poprawcie w razie czego.
> Wyrzucać nie musisz, możesz kupić zawsze kieszeń na USB i miec go jako
> dysk przenośny jak kupisz w przyszłości na Sata. Sprawdz tylko czy Twoja
> płyta ruszy z USB, bo chyba nie wszystkie mają taką opcję. W
> ostateczności opchnąć na allegro, szczególnie jak masz jeszcze gwarancję

To oczywiste, ze dyski padaja. Faktem jest, ze ten (ma bodaj ze 3 lata)
dziala mi bez zarzutu i nigdy nic sie z nim zlego nie dzialo. Wiadomo -
zawsze sie moze cos stac. Problem lezy jednak w tym, ze chodzi o
ograniczenie kosztow wymiany plyty :)

> Wymiana na raty kompa nie jest chyba dobrym rozwiązaniem. Ja mam starą
> płytę i Atlona 1,8 XP. Płyta mi padała przez kondensatory, a nie śpieszy
> mi się z wymianą bo i tak teraz tego nie wykorzystam. Kupiłem na allegro
> kondensatorki za jakieś 20zł z przesyłką i wymieniłem sam. Płyta jak
> nowa, a ja mam odroczenie na kolejny rok jak już na prawde będzie trzeba
> kompa zmienić.

No tak, ale to odroczenie na pozniej, a za rok i tak bedziesz musial
kupic wszystko na raz - tak jak ja teraz. A nie przekonuje mnie fakt, ze
za rok za ta sama cene kupie 2x lepszy komputer, bo tak bylo zawsze -
jak kupowalem komputer, wiedzialem, ze za rok bedzie to staroc :).
Problem bylby mniejszy, gdybym za rok mogl kupic to samo, co chce kupic
teraz, ale za nizsza cene. Niestety - jak wszyscy wiemy - za rok tego
nigdzie nie znajde (pomijajac uzywane, ale wole jednak nowe i pewne) i
bede zmuszony kupic lepsze za podobna cene jak teraz.

Co do wymiany kondensatorow - jakie miales objawy padania plyty?
Obstawiam, ze u mnie moze byc podobny problem, ale ogladalem je wczoraj
i wygladaja normalnie. Znowu w elektronike bawic sie nie lubie i wole
sie nie brac za wymiane czesci. A przejscie na nowszy sprzet mi sie
przyda, chociaz portfel mnie az boli ;)