Re: Matryca MVA vs. TN

Autor: RDN <wojtekh_at__NOSPAM_rdn.com.pl>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 12:30:47 MET

Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości
> Od dłuzszego czasu stoją przed wyborem odpowiedniej 19 dla mnie.
> Konkretnie jaka jest różnica między jadną a drugą matrycą a może
> konkretniej jaka jest przewaga TN nad MVA albo odwrotnie . Sprawę
> kątów jest oczywista i to pomijamy. Sprawę czasów też możemy pominąć -
> nie jest to monitor do grania . Ale pozostałe parametry ; poziom
> czerni , jakość czcionki , nasycenie kolorów itp. W sklepach z
> reguły krółują TN , innych matryc jest bardzo mało i dlatego wybór
> jest dosyć ograniczony.
> Andrzej

Polecam Samsung na PVA
19" Samsung SyncMaster 970P
19" Samsung SyncMaster 971P

Sam mam 173P+ na matrycy PVA i różnica względem TN ogromna. Świetne kolory,
głęboka czerń i biel nie jest zabarwiona różem ani żółtym. Kąty bardzo
dobre, smużenie niezauważalne. Czasem przy mocno ciemnych filmach są
problemy z konturami i kontrastem, ale są to sporadyczne przypadki. No chyba
że ktoś tylko mroczne kino lubi :P. Do czcionek też nie ma się specjalnie do
czego przyczepić. Dodam, że używam ClearType.
Mam także dostęp do Samsunga 740N. Matryca TN, i bez porównania obraz
słabszy od tej PVA. Choć muszę przyznać, ze ten 740N i tak ma wyjątkowo
dobry obraz jak na matrycę tego typu. Matryca PVA będzie wg mnie rozsądnym
kompromisem pomiędzy MVA a TN.