Re: Matryca MVA vs. TN

Autor: Andrea <a.libiszewski_at_gazeta_nospam.pl>
Data: Tue 13 Mar 2007 - 13:25:08 MET

RDN wrote:

> Polecam Samsung na PVA
> 19" Samsung SyncMaster 970P
> 19" Samsung SyncMaster 971P
>
> Sam mam 173P+ na matrycy PVA i różnica względem TN ogromna. Świetne
> kolory, głęboka czerń i biel nie jest zabarwiona różem ani żółtym. Kąty
> bardzo dobre, smużenie niezauważalne. Czasem przy mocno ciemnych filmach
> są problemy z konturami i kontrastem, ale są to sporadyczne przypadki.
> No chyba że ktoś tylko mroczne kino lubi :P. Do czcionek też nie ma się
> specjalnie do czego przyczepić. Dodam, że używam ClearType.
> [...]

740N i wyjątkowo dobry obraz? Ja bardzo przepraszam, ale ty chyba
dobrego TN nie widziałeś... Miałem okazję porównywać 740N i swój (a to
przecież co najwyżej średnia klasa TN) i jest dokładnie odwrotnie.
Oczywiście nie porównywałem ustawień fabrycznych, panele miały
skalibrowane kolory, jasność i takie tam. Ale może to nie dla każdego
jest oczywiste, że paneli nie należy porównywać na ustawieniach fabrycznych?

Podobnie bzdurą jest uznanie PVA za kompromis między MVA a TN - matryce
PVA przewyższają oba typy jakością obrazu (zwłaszcza w wersjach SuperPVA).

--
Andrea|ASRock K7Upgrade880, AMD Sempron 2800@2340MHz, Pentagram QC-80Cu
1024MB DDR-400, Sapphire Radeon 9600 128MB, Samsung SyncMaster SM-960BF