Re: Głos rozsądku w wyborze X2 czy D?

Autor: Aries <_at_o2.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 18:32:54 MET

Wed, 07 Mar 2007 13:41:58 +0100, na pl.comp.pecet, BartekK napisał(a):

> Wg mnie - pentiumD to wielka grzalka a jego chlodzenie to szumofon.
Zapewne nie masz i nie miałeś Pentium D915 ale za to pewnie masz Athlona ;)
Jadąc na propagandzie AMD prawdy się nie dowiesz. Mowa w temacie jest o
Pentium D9xx które nie są grzałkami jak Ci się wydaje gdyż ta seria jest w
65nm a nie 90nm jak D8xx które rzeczywiście dość się grzeją. Obecnie mam
PD920 który od 915 różni się tym że nie ma funkcji oszczędzania energii a
więc powinien być ciepejszy... No i niespodzianka. w tej chwili chodzi parę
rzeczy w tle, proc ma 23% obciążenia a temperatura to 34 sopnie (proc
chodzi na 2,4GHz zamiast 2,8 @1,26V). I to jest u mnie normalna sytuacja.
> Chyba ci to nie przeszkadza, ze procesor musi chlodzic suszarka, ktora
> zaglusza nawet odkurzacz.
Wszystko zależy zresztą od chłodzenia. Mam wentyl 92mm Qulteca na
nominalnych 1300 obr/min i uwierz mi że jest bezszmerowy.

A do autora wątku to z tych dwóch bierz pierwszy zestaw z Athlonem ;)
Tylko mała sugestia - jak nie masz za dużo kasy to powstrzymaj się póki co
z tym geforcem skoro nie jesteś jak napisałeś wielkim graczem i lepiej
dokup drugą 512 RAMu. Wbudowana karta na starsze tytuły z pewnością Ci
wystarczy a jak dozbierasz to kupisz sobie już coś z serii gf8x00.