Re: Pytanie odnosnie cichego dysku SATA

Autor: Wojtek H. <wojtekh_at__NOSPAM_rdn.com.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 15:02:23 MET

Użytkownik "Zet" napisał w wiadomości
> Witam, Od razu zaznaczam, ze odrobilem swoja lekcje w postaci
> przewertowania archiwum i wiem, ze najbardziej polecany jest Samsung
> (mysle o czyms 250-320GB). Moje pytanie jest skierowane bardziej do
> posiadaczy takiego dysku,

Samsungi to bardzo dobre dyski, ale co do ciszy to jest z nimi tak:
Sam kupiłem 250GB Smasunga, bo widziałem (i nie słyszałem!) jak pracuje w
małym firmowym serwerze. Mój egzemplarz domowy (identyczny model!) jest
głośny. Wyraźnie słychać silnik i chrobot głowic, natomiast wydajność jest
rewelacyjna. Niedługo później nabyłem dla dziewczyny również Samsunga 160GB
ATA133...i jest bardzo cichutki, ledwie słyszalny. Dodam, że opisane 3 dyski
pochodzą z jednego sklepu!
Więc jak widzisz z ciszą Samsungów bywa bardzo różnie. Natomiast jeżeli
chodzi o wydajność... nie ma nawet nad czym się zastanawiać.
Model 250GB SATAII 2504C 8MB 7200RPM, SATA II NCQ to chyba najlepszy wybór
do domowego kompa i niekoniecznie "średniowydajnego".