problemy z hp1160

Autor: jazdzig <jazodziogo_at_wp.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 15:12:38 MET

Mam w sieci na kompie z Win98 podłączoną drukarkę HP1160 udostępnioną w sieci TCPIP z linuxowym serwerem plików. Na serwerze linuksowym jest program finansowy, pracujący w dosie. Muszę na tę drukarkę drukować z innego kompa z systemem WinXP SP2 przez sieć. Nie mogę podłączyć jej jako zdalnej, bo chociaż jest ona widziana w sieci i wykrywana przy instalacji w WinXP, to pod koniec instalacji, gdy zapewne komp powinien z niej pobrać informacje o ustawieniach, system jakby się zacina (zajętość 100% przez spooler) i muszę wyłączyć usługę buforowania wydruku, żeby odzyskać kontrolę nad kompem. W katalogu drukarek pojawia się ikona tej drukarki, a pod tą ikoną informacja, że łączy się z nią. W efekcie nie mogę na nią drukować np. z Worda lub Excela. Mogę podłączyć bez problemów inną drukarkę w sieci, ale jest to odległe pomieszczenie.

Ale zamapowałem port lpt1 na tę drukarkę poleceniem net use i gdy drukuję plik tekstowy poleceniem copy plik lpt1, to drukuję bez problemów. Jednak gdy drukuję z programu finansowego pracującego w dosie, odpalanego z linuksowego serwera, to pierwsza wydrukowana kartka zawiera jedną linijkę z tekstem: &100, a właściwy wydruk zaczyna się na kolejnej kartce.

Drukowanie z tego samego programu dosowego z kompa, do którego jest fizycznie podłączona drukarka, odbywa się prawidłowo - nie ma pierwszej kartki z &100, zatem to nie program robi mi psikusy.

Proszę o pomoc, co mam zrobić, żeby mi drukarka dała się zainstalować normalnie oraz co zrobić, żeby wydruki nie zaczynały się od kartki z &100.

--
jazdzig
usuń 3 o z adresu