Re: Windows Vista

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 23:11:53 MET

"Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> wrote in message
news:141b5$45c0bb79$57cf7620$1310@news.chello.pl...

> Czytałeś cały artykuł?
> Źle rozumiana ochrona praw autorskich zmusza producentów sprzętu do
> nieżyciowych posunięć, np. Budowanie układów elektronicznych zgodnie z
> jakimiś wymogami producentów filmów bez patrzenia na wymogi
> inżynierskie, czy pisanie sterowników w sposób uniemożliwiający ich
> normalizację dla wielu urządzeń. Szefowie ATI jednoznacznie piszą - to
> podniesie ceny sprzętu. I w imię czego? W imię ochrony praw autorskich
> filmów HDTV, których ja nawet nie zamierzam oglądać. A za sprzęt
> płacić muszę.

Ale ja naprawdę nie rozumiem, o co to całe bicie piany. Standard HDMI
narzuca określone zasady przesyłania zakodowanych informacji od czytnika
do ekranu i nie ma to nic wspólnego z Vistą. A karty graficzne zgodne z
HDMI zaczęto produkować już w 2003 roku, kiedy o Viście jeszcze nikt nie
marzył. Przeczytaj może artykuł na ten temat
http://pclab.pl/art22801-1.html i zrozumiesz, że Microsoft nie miał
wyjścia podporządkowując się tym wymogom.

Poza tym tu jest jakieś cholerne nieporozumienie - odbiorcy
zainteresowani oglądaniem telewizji i filmów kodowanych w HDCP będą
mogli wreszcie je oglądać, bo będą mieli wybór filmów i kompletny system
przystosowany do ich oglądania. Odbiorcy niezainteresowani mogą z niego
zrezygnować, w końcu nikt nikogo nie zmusza do zakupu karty graficznej
zgodnej z HDMI, skoro są na rynku zwykłe karty. To jest trochę tak jak
ze standardem DVD. Ci co chcieli oglądać filmy DVD kupili sobie czytnik
DVD, ci co nie chcieli pozostali przy CDROM. Z czasem jednak i tak
nowsza technologia wyparła starszą i dzisiaj trudno już kupić nowy
komputer wyposażony w napęd CDROM, bo różnica w cenie niewielka, a w
funkcjonalności ogromna. Dodanie obsługi HDMI podniesie cenę kart
graficznych o parę dolarów, czy jest się o co bić?

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/