Re: problem z DVD-RAM - nowe światło na sprawę...

Autor: *KW* <kw_at_neostrada.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 21:57:04 MET

> Pisałem jakiś czas temu o problemie z DVD-RAM na nagrywarce NEC
> ND-4571A, już byłem niemal pewien, że jest uszkodzona i nawet wróciła z
> serwisu. Miałem dzisiaj jednak okazję podpiąc ją do kompa znajomego i o
> dziwo - działa! Nie miał sterownika, więc mogłem testować tylko na
> FAT32, ale fakt faktem, że sformatowałem dwie płyty!
> U mnie po włożeniu wyprawiają się najróżniejsze cuda - płyty
> niesformatowanej nie chce formatować (komunikat, że system Windows nie
> mógł dokończyć formatowania...), sformatowaną widzi jako
> niesformatowaną. WTF?

Może nie pomogę, ale przytoczę swój, podobny przykład:

Otóż do pracy kupiłem Plextora PX-716A.
Ponieważ miała być niezawodna i 'długodystansowa'
- no to te 850 zł (wtedy) nie było szkoda.
Początkowo spisywała się bez zarzutu - ale krótko.
Potem zaczęły się pojawiać 'cyrki' ta jak u Ciebie.
Problemy były z formatowaniem i nagrywaniem CDRW i CDR,
szczególnie w Nero i Windowsach XP. Więc nawet odinstalowałem
legalnego Nero.

Po jakimś czasie wymyśliłem, że to niepodobna, by siadło
coś w napędzie, który jako pierwszy miał laser z 3-letnią gwarancją.
Ze strony Plextora wgrałem "Plex Tools" i (o dziwo !)
nagrywarka ożyła (tylko to oprogramowanie używałem)!
Płyty zaczęła kasować poprawnie,
także poprawnie nagrywała - i do dziś nagrywa !
Do tego stopnia się poprawiło, że bez wahania
kupiłem podobną (PX-716SA) do domu (SIG), a potem
również czytnik.

Potem, jak już wszystko było ok, wgrałem też nowy firmware.
Do dziś, wszystkie trzy napędy Plextora działają bez zarzutu.

Prawo Murphy'ego ?
Może.

Pzdr.

--
[*KW* |P5WD2 Premium + P4 D 840 + 2x1GB GEIL 800]
[Sony E400|Radeon X800GTO +Avermedia AVerTV Box7]