Re: RIVA 128ZX

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 14:10:22 MET

tu-i-tam <to-i-owo@o2.pl> wrote:

> Jezeli juz to to pierwsze chociaz wydawalo mi sie ze asus powinein
> jednak zrobic dobra karte.

            Niekoniecznie - spojrz co wyrabia Asus ze swoja marka sprzedajac pod
nia jedne z gorszych GF6200 z DSUB na kablu, jakie masowo wystepuja na
Allegro. To jest tak jak z Sony - kiedys firma produkujaca porzadny sprzet
ktorym wyrobila sobie marke, a od kilku lat (w pogoni za zyskiem zapewne)
sprzedajaca byle co, za cene wyzsza od chinszczyzny wlasnie "za znaczek"
a wcale nie lepszy, czesto wrecz gorszy.
Jesli chodzi o karty graficzne to swiat sto na glowie. Asus produkuje byle
co (vide: GF6200), w przypadku plyt glownych przynajmniej podzielil linie
produktow na Asusa i Asrocka, przy kartach graficznych juz nie, a tacy
fatalni do niedawna producenci jak Palit (kilka lat temu to nie nadawalo
sie do niczego) zaczynaja roic dobre karty - od kiedy Plit przejal
cenionego Gainwarda to te karty roznia sie praktycznie tylko marka, bo PCB
i komponenty w wiekszosci sa takie same.

> Pozostale to raczej byl najtanszy szajs (kojarzy mi sie nazwa powercolor
> ale moge sie mylic).

            A z Powercolorem to sa dziwne rzeczy - wszystkie jakie widzialem
dawal FATALNY obraz, z wjatkiem jednej jedynej TNT2PRO Sniper2 (tez majacej
opinie dajacej kiepski obraz) a tymczasem ten egzeplarz dawal obraz ostry,
dobrze nasycony kolorami i wrecz przyjemny w odbiorze. Inna sprawa ze
kupilem ja na gieldzie z drugiej reki - moze poprzedni wlasciciel tak sie
wkurzyl jakoscia obrazu ze wylutowal filtry na wyjsciu.

> Kilka miesiecy temu uzywalem jakis czas na zmianie asusa i matroxa (bo
> asus ma vivo i chcialem ogladac tv na komputerze) i po wlozeniu rivy
> po kilku latach uzywania matroxa bylem w szoku. Po 10 minutach oczy mi
> lzawia tak, ze nic nie widze. A roznica w jakosci widac golym okiem.

            A jaki Matrox? Bo uzywam rownoczesnie G450 DH (cieszacego sie w koncu
dobra opinia) i wczesniej R9550 Sapphire a teraz GF7600GS GDDR3 Palit Sonic
i oba produkty ATI i nVidii oferuja IMHO lepszy obraz niz ten G450. Zreszta
trudno sie dziwic - Matrox ma RAMDAC 360 MHz na pierwszym wyjsciu i tylko
230 MHz na drugim, a od dawa wszystkie nowe karty maja zintegrowany w GPU
podwojny RAMDAC 400 MHz (tak ze tani producenci nie moga na nim oszczedzac
jak dawniej przy zewnetrznych) wiec czemu sie dziwic.

> Mialem juz duzo kart i niestety wychodzi, ze RIVA = ZLE, INNE KARTY =
> DOBRZE.

            Powtorze: zraziles sie. Zreszta jest moda na pisane o zlej jakosci
nVidii, tak samo jak przyganianie MS (prosze nie laczyc tego z sigiem -
nie twierdze ze Vista to TECHNICZNIE zly system, wrecz przeciwnie, moj
sprzeciw wywoluje licencja i kontrola uzytkownika przez komputer/OS,
a nie OSa przez uzytkownika. Niestety nie mam zludzen, wiekszosc ludzi
(ciemny lud?) to kupi, wyzej ceniac blyskotki GUI niz wolnosc dzialan,
tak samo jak wiekszosc spolecznstwa wyzej ceni obietnice bezpieczenstwa
socjalnego niz wolnosc i autonomicznosc jednostki jako taka.

--
Pozdrawiam, Michal Bien           Hasta la VISTA, baby...
mailto:mbien_at_mail.uw.edu.pl       http://badvista.fsf.org