Re: sprzętowe wspomagania kompresji mpeg2 -karta grafiki

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 18:40:35 MET
Message-ID: <Xns98C7BDFC728DEmbien@127.0.0.1>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2

Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.nefsgroup.com> wrote:

> W nowych kartach nvidii mozna uzywac procesora karty graficznej do
> innych zadan niz 3d,

            Nie tylko nVidii - przeciez to jest wymagany element zgodnosci
z DX8 (sharedy programowalne w ograniczonym zakresie) po dzisiejsze
standardowe DX9, w szczegolnosci DX9c gdzie topien skomplikowania
programow wykonywanych przez shadery jest juz calkiem spory.

> piszac odpowiednio shadera moze on liczyc cokolwiek, czyli odpowiedni
> shader+codec moze wspomagac wszystko co tylko sie napisze

            Fajnie, tyle ze pozostaje aktualne to co napisalem wyzej - bez
oprogramowania to jest kupa drgiego sprzetu do zabawy w gry 3D, bo poza
sterownikami generujacymi obraz 3D i (kiepsko) przyspieszajacymi
ODTWARZANIE H.264 to nie znam oprogramowania do powazniejszych zadan, ktore
potrafiloby zrobic pozytek z mocy wspolczesnych GPU chocby do wspomnianego
wspomagania kodowania MPEG2/MPEG4 z modyfikacjami - H.264 (poza demontracja
AVIVO, ktora jest bardziej demem niz narzedziem).

-- 
Pozdrawiam, Michal Bien 
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl
#GG: 351722 #ICQ: 101413938 
JID: mbien@jabberpl.org
Received on Mon Jan 29 21:45:11 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Mon 29 Jan 2007 - 21:51:28 MET