Re: sprzętowe wspomagania kompresji mpeg2 -karta grafiki

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 30 Jan 2007 - 10:17:36 MET
Message-ID: <epn2ds$j0b$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original

"Michal Bien" <mbien@uw.edu.pl.invalid> wrote in message
news:Xns98C7BDFC728DEmbien@127.0.0.1...
> Marx <marx@sorry.too.much.spam.write.to.nefsgroup.com> wrote:
>
>> W nowych kartach nvidii mozna uzywac procesora karty graficznej do
>> innych zadan niz 3d,
>
> Nie tylko nVidii - przeciez to jest wymagany element zgodnosci
> z DX8 (sharedy programowalne w ograniczonym zakresie) po dzisiejsze
> standardowe DX9, w szczegolnosci DX9c gdzie topien skomplikowania
> programow wykonywanych przez shadery jest juz calkiem spory.
>
>> piszac odpowiednio shadera moze on liczyc cokolwiek, czyli odpowiedni
>> shader+codec moze wspomagac wszystko co tylko sie napisze
>
> Fajnie, tyle ze pozostaje aktualne to co napisalem wyzej - bez
> oprogramowania to jest kupa drgiego sprzetu do zabawy w gry 3D, bo
> poza
> sterownikami generujacymi obraz 3D i (kiepsko) przyspieszajacymi
> ODTWARZANIE H.264 to nie znam oprogramowania do powazniejszych zadan,
> ktore
> potrafiloby zrobic pozytek z mocy wspolczesnych GPU chocby do
> wspomnianego
> wspomagania kodowania MPEG2/MPEG4 z modyfikacjami - H.264 (poza
> demontracja
> AVIVO, ktora jest bardziej demem niz narzedziem).

i tak i nie - po pierwsze dopiero 8800 nvidii i byc moze nowe ati
oferuja pelna programowalnosc potoku danych w GPU (to wlasnei w tej
chwili architektura GPU przed direcx10 jest najwiekszym problemem w
wykorzystaniu GPU do obliczen ogolnych), po drugie juz dzis jest
software pozwalajacy wykorzystywac GPU do obliczen (pare intensywnych
obliczeniowo filtrow dla avisynth'a np fft3dgpu).

ogolnie polecam http://www.gpgpu.org/
Received on Tue Jan 30 10:20:11 2007

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Tue 30 Jan 2007 - 10:51:34 MET