Dysk zawieszający system

Autor: tekstur <tekstur_at_poczta.fm>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 15:28:36 MET

Witam!

System: WinXP, NTFS
Dwa dyski ATA Seagate 120GB, na jednym zainstalowany system, drugi
przeznaczony na archiwum.
...no i pewnego dnia "poleciał" mi ten drugi dysk, objawia się to tak,
że system zawiesza się przy starcie kiedy felerny dysk jest
podłączony. Próbowałem na innych komputerach, na innym systemie
(Win2000) i za każdym razem negatywny rezultat. Podłączałem go również
w obudowie USB/FireWire - w trakcie działania komputera - kończyło się
to zwisem, albo dramatycznym "zmuleniem" pracy systemu.
Dysk jest poprawnie rozpoznawany w BIOSIE, a po użyciu dyskietki
startowej ONTRACK Data Advisor otrzymuję taką diagnozę:

Drive 1 (ST3120026A)
SMART Status Check Result: Passed
90-Second Test Result: Passed
File Structure Test Result: Unsupported
Complete Surface Scan Result: Passed

Czy może ktoś mi podsunąć jakiś pomysł, bym mógł się jeszcze cieszyć
danymi z mojego chorego dysku.
Pozdrawiam