Re: Jak odpalić SpedStep?

Autor: radarek <pyton0_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 17:14:33 MET

"brandon_staruszek" <brandifajka72usun@misi.net> wrote in message
news:epi57u$lgb$1@inews.gazeta.pl...
> Chciałem żeby proc w stanie spoczynku obnizal czestotliwosc pod XP,
> uruchamiam w BIOS'ie ta funkcje ale widze ze nic sie nie dzieje, bo
> temp. proca pozostaje na stalym poziomie mimo ze nic nie robi. Bardzo
> prosze o porade jak uruchomic ta funkcje i czy koniecznie musze dograc
> wtedy latke do XP dla C2D. W BIOS'ie mam tez funkcje ACPI ktora jest
> enabled oraz ACPI 2.0 Disabled. Do czego sluzy wersja 2.0 i czy nalezy
> ja wlaczyc?
Musisz ustawic profil zasilania na "minimalne zarzadzanie energia".
Temperatura nie musi koniecznie spadac, ale objawem dzialania
speedstep bedzie obnizenie czestotliwosci i napiecia w idle. Mozna
to sprawdzic np cpu-z albo speedfanem.
Domyslam sie ze chodzi ci o latke dla wielordzeniowcow - nie jest
potrzebna do dzialania speedstep, tylko do poprawy wydajnosci w
przelaczaniu stanow zarzadzania energia, tak jak jest w jej opisie.
ACPI nie ma zwiazku ze speedstepem z tego co wiem. Co ma takiego wersja
2.0 nie chce mi sie sprawdzac ;p