Re: Jak odpalić SpedStep?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 18:00:42 MET

radarek <pyton0@poczta.onet.pl> wrote:

> Musisz ustawic profil zasilania na "minimalne zarzadzanie energia".
> Temperatura nie musi koniecznie spadac, ale objawem dzialania
> speedstep bedzie obnizenie czestotliwosci i napiecia w idle. Mozna
> to sprawdzic np cpu-z albo speedfanem.

            Od siebie dodam - duzo lepiej zewnetrznym RM CLock'iem
http://cpu.rightmark.org/products/rmclock.shtml

Obsluguje nie tylko AMD, ale tez mnostwo CPU intela. Wspomniano o latce
dla C2D wiec to pewnie Enhanced SS - bedzie w pelni obslugiwany lacznie z
throtlingiem, dynamiczna zmiana czestotliwosci i napiecia. Od razu jest w
programie monitor obciazenia, temperatury, czestotliwosci itp wiec nic
wiecej nie potrzeba, a programik jest malutki - reden z tych genialnych
rosyjskich programow narzedziowych bijacych zachodnie komercyjne produkty
na glowe.
            Acha - w aktualnej wersji 2.20 jest pelne wsparcie dla CPU
dwurdzeniowych i SMP.

> ACPI nie ma zwiazku ze speedstepem z tego co wiem. Co ma takiego wersja
> 2.0 nie chce mi sie sprawdzac ;p

            Jak win32 jest zainstalowane i dziala to IMHO lepiej nie ruszac -
win2k (sp pewnie tez) strasznie nerwowo reaguje na wlaczenie/wylacznie ACPI
(do niemozliwosci wystartowania i koniecznosci napray/reinstalacji wlasnie)
wiec IMHO bezpieczniej nie bawic sie przelaczaniem wersji ACPI w
zainstalowanym i skonfigurowanym juz win32.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl