Re: jaki laptop ? Acer vs Fujitsu

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 16:35:22 MET

Dnia 27.1.2007, Markus Sprungk napisał(a):

> Fujitsu Siemens to bardzo spartańskie modele. Mają tylko 4 gniazda USB,

Tak się składa, że wymieniony Acer ma dokładnie tyle samo.

> PCMCIA,

Oba wymienione modele mają.

> wyjście D-Sub i to wszystko.

Ten wymieniony to faktycznie "wypasiony" nie jest.

> Przy Acerze to po prostu biedny brat.

Którym? Na pewno nie tym z pytania. Ten z pytania to prawie to samo - oba
posiadają PCMCIA (z wypowiedzi wynika, że uznałeś to za wadę FS), z
istotnych różnic to płyta główna (różny chipset i gfx - Acer Intel, FS
VIA; ponadto odpowiednio ATA, S-ATA). Acer na plus ma wyjście TV i czytnik
kart.
"Sposób" na wyjście TV podaję poniżej, a czytnik kart to przy dzisiejszych
cenach tychże "żadna" zaleta. Wolę dopłacić do niewiele, ale jednak
cieszącego sie lepszą opinią sprzętu i jak piszesz dłuższej gwarancji* niż
męczyć się ze "zabawką"** mając świadomość, że "przecież mam czytnik
kart".

* to IMO na temat tego modelu (inne mogą i pewnie są lepsze, ale
i odpowiednio droższe)

> Jedynym plusem jest dwuletnia gwarancja w przypadku FS,

Niewątpliwie.
** Choć nie dam głowy czy Acer też jej nie ma. [???]

> ale pod względem wyposażenia Acer jest po prostu rewelacyjny.

Najwyraźniej inaczej rozumiemy pojęcie "rewelacyjny". ;D

> Mało który laptop ma tyle
> dodatków co Acer (kamera internetowa, bluetooth, wifi, czytnik kart
> pamięci, wyjście TV 7pinowe)

Hehe, i rzadko który Acer to ma. :D
Ten z pytania z tego co wymieniłeś nie ma kamery i BT. Z reszty FS nie ma
tylko TV-Out.
BTW. Nie widzę wyższości 7pin TV-Out nad 4pin - w tym wypadku wyższość
Acera polega na tym, że FS wyjścia TV-Out nie posiada, ale...
Większość dziś sprzedawanych laptopów potrafi wyświetlić obraz przez
odpowiednią przejściówkę podłączaną do D-Sub.
http://www.moibo-online.com/product/dc/dc_back.jpg
http://www.moibo-online.com/product/dc/dc_top.jpg
Przyznaję, że dla końcowego odbiorcy jest to "upierdliwe", ale wykonalne
i tanie.
Ponadto teraz i tak w większości przypadków podłącza się laptopa pod
projektory czy nowe TV przez D-Sub.
Choć niezaprzeczalnie dla niektórych użytkowników TV-Out S-Video to
zaleta.

> Z tych dwóch zdecydowanie polecam Acera

A ja FS.

Na plus dla FS dopiszę system operacyjny dostarczony na CD - instalka, nie
recovery - jak chcesz to możesz sobie zrobić. W przypadku Acera nie masz
wyjścia jak tylko to zrobić. A "upierdliwość" i pojęcie niektórych
użytkowników na temat tego rozwiązania obserwujemy na grupie od jakiegoś
czasu.

Ps. Piszę to jako użytkownik FS A1667G.

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/   google.bajo.pl/zaproszenia/