Re: pamięć so-dimm

Autor: Raack <raack_at_o2.pl>
Data: Sun 28 Jan 2007 - 01:46:17 MET

> Znalazłem w interneci używana pamięć SO-DIMM 1024MB 3200, używana 6miesięcy,
> firma goodram, sprzedawca pisze ze wszystko ok i sprawna że zależy mu na
> szybkiej sprzedaży.
> Czy ogólnie z pamięcią mogą być jakieś problemy?
Wszystkie... generalnie bledy zapisu/odczytu = wiszacy system (XP się
od razu resetuje i nie pokazuje "niebieskiego ekranu"). Generalnie:
nie wyginac i nie klasc na metalowych powierzchniach.
> Chyab nie często sie spala itp?
Raczej nie (choc nie ma przeciwwskazan), bo duzo wczesniej system
zawisnie od bledow.
> Aha, mam laptopa Acer 2023 Wlmi z pamięcią ddr 2x256 333mhz cs2,5 firmy
> nanya, wiem że pamieć mogę rozszerzyć do 2gb= 2x1gb, więc chyba nię powinno
> być żadnych problemów? I skoo obsługuje kości DDR to 400mhz pójdzie bez
> problemów??
Ogólnie jako Acer tak, choć nie znam akurat tego. Czasem zle dobrana
para pamieci uniemozliwia uzywanie oprogramowania zmieniajacego
czestotliwosc pracy pamieci i procesora=oszczedzanie energii. Ale to
raczej pech, niz regula. Ostatnio Acer daje niezle pamieci, mozna im
znacznie zmniejszyc timing.
Goodram (ale czy wszystkie pamieci nie wiem) ma wieczysta gwarancje co
znaczy, ze niewiele sie ryzykuje je kupujac (tak mysle - nie mam
doswiadczen z praktyka)