Re: dysk samsung - jak uruchomic hutil bez dyskietki?

Autor: Michal Bien <mbien_at_uw.edu.pl.invalid>
Data: Sat 27 Jan 2007 - 16:31:20 MET

DooMiniK <"bachus20[WYTNIJ]"@poczta.wp.pl> wrote:

> Ja ze 2tyg temu składałem sobie nowy komputer i też nie wsadziłem
> już stacji dyskietek - użyłem w ciągu 2lat może _jeden_ raz.
> W pełni zastępuje mi stację pendrive; gdyby co - mam flopa w laptopie...
> ps. stacja dysków "na wypadek" będzie leżeć w szufladzie :->

            Nie wiem jak Vista, ale chocby instalator w2k/xp by potrafil
zainstalowac sie na standardowym obecnie dysku SATA wymaga przeciez
FDD, na skorzystanie z plyty CD czy pendrive jest "za glupi" ;)

Co do FDD - moze to moje stare przyzwyczajenia, ale do szybkiego
przeniesienia malego (kilkanascie, kilkadziesiat kb ) dokumentu
z komputera na komputer nadal jednak wole fdd a nie pendrive,
przesylanie po sieci w tym wypadku wcale nie jest wygodniejsze
- najpierw trzeba przespacerowac sie do tego komputera i go wlaczyc,
a wysylanie dokumentu mailem na zdalny serwer w sieci rozleglej
jakos do mnie tez nie przemawia.

Ja teraz mam inny problem - jak zmusic starszy komputer do zabootowania
sie z pendrive. OS przygotowany poprawnie na pendrive (lacznie z
botblockiem), ale bios z 2000 r. nie wspiera bootowania z USB :/
Jakies pomysly? Dysku twardego ma nie byc (teraz jest i dziala OK, ale
halasuje tak strasznie ze chce jednak przeniesc OS na pendrive tracac czesc
funkcjonalnosci (zachowanie wszystkich logow w szczegolnosci, tych ktorych
nie przesle syslogd). Poszperalem troche w sieci i chyba jedynym
bootmanagerem ktory wspiera start z pendrive USB jest OSL2000, ale on
kosztuje 25$ wiec odpada.

Ma ktos sprawdzony pomyslrozwiazanie na zabootowanie OSa z pendrive za
pomoca bootmanagera wystartowanego z FDD (i tak sie przyda do przechowwania
konfiguracji)? To chyba jedyne sensowne wyjscie, bo niestety nigdzie
lokalnie nie moge kupic adaptera CF-IDE, a przy cenach poczty polskiej
i zawracaniu glowy z allegro srednio mi sie chce to robic, poza tym sprawa
robi sie droga bo poza adapterem CF-IDE trzeba kupic jeszcze sama karte,
a 32-64MB pendrive kosztuje grosze.

--
Pozdrawiam, Michal Bien
mailto:mbien@mail.uw.edu.pl