Chipset do zastosowań biznesowych

Autor: Paweł <profit_at_bezsmieci.polbox.com>
Data: Fri 26 Jan 2007 - 13:24:25 MET

Witam,

Przymierzam się do zakupu kilku komputerów do biura. Ma to być następując
konfiguracja: C2D E6600, 2 GB RAM DDR2, 80 GB SATA, DVDRW, system operacyjny
Windows Vista Bussines.
Zastanawiam się jaką płytę główną wybrać. Ważne, aby miała jak najwięcej
zintegrowanych komponentów (LAN, grafika(?), kontrolery SATA i PATA). Z tego
co przeglądałem to najbardziej odpowiedni do powyższego sprzętu wydaje mi
się chipset Intel G965 z ICH-8.
W związku z tym mam następujące pytania:

1. Czy i965 dobrze radzi sobie z obsługą C2D?
2. Czy lepiej wybrać wersję ze zintegrowną grafiką czy może tańszą płytę i
oddzielnie grafikę? Zwracam uwagę, iż ma to pracować pod Vistą.
3. Jakiej firmy płyty główne cieszą się lepszą opinią: Asus czy Gigabyte?
4. Czy zintegrowan grafika Intel Graphics Media Accelerator X3000 ma
dostateczną wydajność do uciągnięcia interfejsu Aero w 1280x1024?

Wstępnie rozważam zakup jednej z następujących płyt:
Asus P5B-V Intel G965
Gigabyte GA-965G-DS3 Intel G965

Z góry dziękuję za wszystkie porady
Pozdrawiam