Re: skaner z przystawką do negatywów

Autor: Miroslaw Szejduk <shango_at_o2.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 20:14:07 MET

Użytkownik "Atlantis" <marekw1986NOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości
news:epaul9$qvj$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Czy ktoś z was się orientuje czy warto coś takiego kupić? Jak wygląda
> kwestia jakości i rozdzielczości przy skanowaniu z takiego źródła?
> Co warto kupić, żeby przy skanowaniu pozytywów mieć również dobrą jakość i
> dosyć dużą rozdzielczość?
> Opłaca się skanować w rozdzielczości interpolowanej?

Witam

Nie wiem do jakich celow bedziesz chcial skanowac negatywy ale powiem tak ze
jezeli skaner nie ma funkcji ICE to szkoda sie czym takim interesowac.
Maja ta funkcje skanery dedykowane, ICE jest to sprzetowe usuwanie zabrudzen
i rys z negatywow. Bez tego to czekaja ciebie godziny na retuszu skanowanych
negatywow.
Jakosc skanow pozytywow bedzie na prawie kazdym skanerze plaskim dobra lub
bardzo dobra. Rozdzielczosc interpolowana to po prostu programowe
zwiekszenie rozdzielczosci czyli nic nie warte.
Skaner plaski powinien miec minimum 600 dpi czyli wystarczajaco do
apatorskich i polprofesjonalnych zastosowan. Obecnie zdjecia/odbitki z labu
maja okolo 400 dpi max., chyba ze masz stare zdjecia na papierze wolane
recznie to wtedy maja wieksza rozdzielczosc. Jesli chodzi o skanery to
generalne polecam Agfa/Epson/HP/Canon z tych dosteonych na rynku, prawie
kazdy plaski ma w tej chwili przystawke do negatywow tylko ze jakosc to juz
bedzie kiepska ewentualnie do www wystarczy. Negatywy to skanuje sie w
skanerze dedykowanym z funkcja ICE robi takie Nikon/Minolta/Canon z tych
dostepnych na rynku do 1000 zl kupisz na alledrogo spokojnie.

Mirek