Re: Jakosc dzwieku zintegrowanego a SBLive!

Autor: Artur\(m\) <musicm_at_interia.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 08:28:33 MET

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrnerff0i.f6g.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...

> Zaraz, zaraz... jak sam zauważasz, kodek oznacza element (czy to
> fizyczny w elektronice, czy to logiczny w oprogramowaniu), który zajmuje
> się kodowaniem i dekodowaniem. Co koduje i dekoduje przetwornik c/a, albo
> a/c? Owszem, może być sprzętowo zrealizowany kodek mp2, mp3 czy
> czegokolwiek innego, ale to zupełnie inna klasa rozwiązań.

Dopóki nie zdefiniujemy (na potrzeby naszej dyskusji) pojęcia kodek (codec),
 Andrea ma rację. Kodowaniem może być wypowiedzenie dowolnego słowa.
Oczywiście w kręgu moich definicji AC/CA nie jest kodekiem (codec-kiem:))

Artur(m)

ps. jestem wykształcenia "politechnicznego" i podchodzenie z taką pewną
    dezynwolturą, do dowolności w nazywaniu tego samego zjawiska,
semantycznie
    nie znajdującymi uzasadnienia, nazwami - sprawiało (sprawia) mi sporo
kłopotów,