Re: sposób na jakość obrazu w dużych rozdzielczościach w 2D oraz 3D

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Wed 24 Jan 2007 - 20:17:46 MET

>Hmm, to wiadome że ostrość przy 60Hz pewnie się poprawi, lecz nie
>chciałbym iść w tą stronę ze względu na dobro mojego wzroku.

Dla dobra wzroku warto przesiąść się na LCD.
Obraz przesyłany cyfrowo (DVI) będzie miał idealną jakość. Częstotliwość 60
Hz w LCD to zupełnie co innego niż w CRT. LCD w ogóle nie migocze. Ogląda
się to jak kartkę papieru niemalże.

>Co do monitorów LCD - nie jestem do nich przekonany to po pierwsze, a
>te do których jestem przekonany kosztują kilka tys zł, a to jak dla
>mnie poważna suma (jeszcze jestem na studiach).
>Z rozdzielczości 1600x1200 również nie chciałbym rezygnować -
>często koduję, i jest to bardzo wygodne gdy rozmieszczając "po
>kątach" wszystkie panele i toolbary ma się duży obszar roboczy
>edytora.

Mam dobrą radę:
Kup dwa monitory. Z tych najtańszych. Za 700 zł. Np. Samsungi 710N (ostatnio
były w promocji po 500zł). Nic tak nie usprawnia pracy jak dwa ekrany. Wiem,
bo używam.
Wydawanie po kilka tys zł na monitor LCD tylko dlatego, że "nie jestem
przekonany" do tych tańszych - to prawie snobizm. Zwłaszcza, że - jak
piszesz - nie stać cię.

Dodam, że w tej grupie dyskusyjnej w dobrym tonie jest krytykować monitory
za setki zł i zachwalać te "z górnej półki". Tyle, że 90% użytkowników
potrzebuje właśnie tych tańszych.

MN