Re: regulacja wentylatora potencjometrem

Autor: Tomek Banach <tbanan_at_beztego.poczta.onet.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 12:23:40 MET

Radosław Sokół wrote:

> Mimo wszystko automatyka byłaby lepsza. Ja sam planuję teraz
> zrobienie układu sterującego kilkoma wentylatorami, mierzą-
> cego ich obroty i mierzącego temperaturę w kilku punktach.
> Wszystko by wtedy samodzielnie całkiem działało :)

Mi wydaje sie ze przy czyms takim algorytm sterowania powinien byc
bardziej skomplikowany niz zwykle sterowanie proporcjonalne czy odcinanie.
Czyli trzebaby juz jakis regulator, nie wiem jak wyglada zbudowanie
takieog ukladu samodzielnie ale gotowe sa chyba dosyc drogie. A potem
jeszcze dobranie nastaw - pamietam ze laborka z automatyki byla srednio
trudna :)

Sa gotowe produkty. Pytanie jakie starowanie umozliwiaja - az tak bardzo
nie wczytaywalem sie w opisy - nie mam 300zl pod reka :)

http://www.t-balancer.com/english/bng.htm

--
Pozdrawiam Tomek