Re: Zamieniac SCSI na SATA?

Autor: Michal AKA Miki <jakistammichal_at_z.onetu.pl>
Data: Tue 23 Jan 2007 - 01:38:11 MET

"pan premier" <jestem@premierem.pl> wrote in message
news:ep3b5t$mtr$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
też
> ma takie cudo) - w serwerze plików na pewno nie zaszkodzi.
> Raczej nie będzie problemu z kupieniem 4-kanałowego kontrolera. Z tym że
> jeśli ma być z RAID-5 - to wydatek będzie zauważalny. Nie wiem jakie masz
> sloty, ale przy macierzy na 4 współczesnych dyskach to 32 bitowe PCI z 33
> MHz zegarem może być wąskim gardłem i raczej bym w to nie wchodził - ale
> pewnie masz jakąś nowszą wersję PCI (może 64b/66Mhz?) albo PCI-X? 4
kanałowe
> kontrolery raczej będą potrzebować więcej niż starego PCI.

hehe, jak zwykle w takim przypadku - widze, ze trzeba troche wiedzy lyknac i
zrobic rozeznanie :)

> Jeśli chodzi o dyski to na pewno da się kupić 10k RPM SATA II z NCQ i 16MB
> cache z dużymi pojemnościami.

Nad takimi wlasnie myslalem...

> No albo możesz wymienić SCSI na nowe SCSI czyli SAS (Serial Attached SCSI)
> ale tu obawiam się że koszty będą wyższe niż przy SCSI, pojemności dysków
> już nie takie duże i pewnie bez PCI-X się nie obędzie. No ale oczywiście
15k
> RPM w standardzie przy zakupie dysków :)

No wlasnie chce tego uniknac... SASy mi niepotrzebne, juz taniej wyszedlby
mnie ten kontroler RAID5... A w sumie przez 4 lata zycia serwera (jak
rowniez pozostalych 9) nigdy nie wykorzystalem technologii hotswap... wiec
de facto w tym profilu firmy uznaje to za niepotrzebny feature.

> A jak już bardzo chcesz być na topie, to poczekaj na takie dyski:
> http://www.2bity.info/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=82
> :)
Eeee tam.. :)

Dzieki za info...
Jutro rozgladam sie w cenach i porownuje koszty, zanim wezme sie za lekture
o SATA :)

Pozdrawiam
Michal