Re: taśmy 40 i 80 żyłowe

Autor: Atlantis <marekw1986NOSPAM_at_wp.pl>
Data: Mon 22 Jan 2007 - 19:32:13 MET

Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

> Zamiast giąć taśmy możesz chyba ustawić LG na master i Samsunga na Slave?

A dysk nie powinien być jako master? ;)

> Poza tym ja u siebie nie zauważyłem różnicy pomiędzy Master na końcu czy Slave na końcu.

Tak czy inaczej ktoś radził, że tak powinno być... :)

> -- jak długo masz

Dokładnie nie pamiętam, chyba jakieś pół roku już będzie. ;)

> -- ile nagrywasz

Niewiele, chociaż to zależy od czasu - od kilku do kilkunastu płyt
miesięcznie. W zależności czy np. jakiś znajomy akurat nie wpadnie z
prośbą, żeby przegrać mu jakieś zdjęcia. ;P

> -- na jakich płytach

Niezmiennie - Verbatim i Sony, dawniej były TDK ale z nich
zrezygnowałem, chyba jeszcze przed zakupem Pioneera.

> -- jakim programem

Głównie Nero

> -- na jakiej szybkości

Zazwyczaj 8x. :)

> -- ile marnujesz płyt

Właściwie żadnej. Chociaż to jeszcze zależy od tego co rozumiesz przez
"zmarnować". Wszystkie się pięknie weryfikują bez zacięć. Czasem tylko
jeśli chodzi o naprawdę ważne dane, a wykres nie jest perfekcyjny wolę
nagrać jeszcze raz i tą gorszą zostawić na wszelki wypadek, ale to nie
jest chyba przykład zmarnowanej płyty. Zresztą tak sobie właśnie próbuję
przypomnieć... Pioneer sam z siebie takich gorszych płyt nie robi -
nagrywa pięknie, chociaż czasem trafi się parszywa partia płyt i chociaż
się stara cudów z nią nie zrobi, ale inne nagrywarki radzą sobie
podobnie a naw gorzej - sprawdzone.

> -- czy korzystasz z LS

Nie, zresztą w tyl celu trzeba przerobić na 11XL. :)

> -- czy nagrywarka raportuje błędami

Tak, chociaż w poprzednich wersjach CD-DVD Speed były z tym problemy
(wychodziły dziwne wyniki, inne niż na pozostałych napędach), chociaż
DVDinfoPro czy jakoś tak ponoć sobie radziło. Odkąd jednak ostatnio
sprawdzałem wyszły nowe wersje CD-DVD Speed, więc może coś się w tej
kwestii zmieniło. ;) Ja testuje na Litku.

> -- czy miałeś inną nagrywarkę DVD

LiteOn SOHW-812S - piękny napęd z czasów, gdy DVD wchodził pod strzechy,
ładnie pali do dzisiaj chociaż już nieco przestarzały - nie obsługuje DL
chociażby, poza tym producent od dawna nie wydawał aktualizacji FW.
Miałem też (i mam) do czynienia z NECiem ND-4571A. ;)

> Ja się chyba zdecydowałem na NECa 7173, czy jakoś tak, ale poczytać mogę.
> Poza SPRAWNĄ nagrywarką DVD niczego dodatkowego w komputerze nie potrzebuję.
> Zależy mi na raportowaniu errorów ;) i na LF. No i na nagrywaniu, nie na psuciu płyt.

*OptiArc* 7173 jest IMHO przyzwoitym napędem, choć nie tak dobrym jak
poprzednik. Jeśoli raportowanie błędów działa równie dobrze jak w 4571A
to chyba nie ma na co narzekać (chociaż odniosłem wrażenie, że
wspomniany napęd radził sobie dopiero od biosa 1-02 poprawnie, wcześniej
też lubił wyrzucać bzdury...). LF jest w standardzie, choć nie
testowałem. ;) Płyty też całkiem przyzwoicie nagrywa, nie pali w
powszechnie stosowanym tego słowa znaczeniu, wykresy też poprawne.
Oczywiście mowa o 4571A.

> Ta nagrywarka Pioneera (DVD) chyba pracuje w ATA/66, więc chyba nie warto jej mieszać z Liteonem.

I tak na 16x ATA/33 nie zatkasz... ;)

# /George Orwell - Rok 1984/